גבי גזית

חדש או משומש?

"קרוב למיליון כלי רכב עוברים ידיים ומסתבר שדווקא המשומשים הם הכי מבוקשים בארץ"


כתב הרכב בועז קורפל הסביר לגבי גזית מה מתרחש בשוק היד השנייה: "מחירי הרכב המשומש 'נשחטים' בעשרות אחוזים ויש עסקאות מדהימות. המחירים צונחים בשנה השלישית בגלל הליסינג"

על פי נתונים שפורסמו, המכוניות המשומשות מציפות את שוק הרכב בישראל בימים אלה במחירים שהולכים ויורדים. כתב הרכב בועז קורפל ניתח את המצב באוזני גבי גזית: "יש אינפלציה מטורפת בשוק המכוניות המשומשות והיא תלך ותגדל. יש קלות בלתי נסבלת ברכישת מכונית ו-300 אלף מכוניות חדשות עלו על הכבישים ב-2016, זה אומר ש-300 אלף מכוניות משומשות עברו יד. סך עסקאות הרכב בשנה בישראל, כולל המכוניות החדשות, הוא כמיליון כלי רכב בשנה שמחליפים ידיים".

"נכון שיש אנשים שאוהבים להניח את הישבן על הניילונים של רכב חדש, אבל זה קיים בכל דבר, ובמקביל בשוק היד השנייה יש עסקאות מדהימות", ציין קורפל. "מכוניות מהשנים 2013-2014, מכוניות ליסינג מלפני שלוש שנים, שנפלטות בימים אלה לשוק, לא חסרות בהן בטיחות, טכנולוגיה ורמת הידור, גימור ואבזור, ועדיין המחיר שלהן 'נשחט' בעשרות אחוזים. מספר הדגמים ששומרים על ערכם, פחות או יותר, הוא מאוד קטן וגם אז הצניחה הגדולה במחיר היא בשנה השלישית של הרכב, כי אז נפלטים אותם הדגמים מאותה שנת ייצור משוק הליסינג. אם המכונית הפרטית שלך משנת 2014 ותנסה למכור אותה היום, היא תתחרה בשוק היד השנייה עם כל המכוניות מאותו דגם ואותה שנה שיצאו הרגע משוק הליסינג, שמחירן נמוך יותר, וזה יוריד את המחיר של כולם".

"זה ניכר גם ככל שעולים ברמת המיתוג של הרכב", הוסיף קורפל, " למשל רכב פרימיום כמו קדילאק, רכב מפואר, מנועים גדולים, בסטנדרט אמריקני עם אבזור אמריקני, המחיר שלו 'נשחט' בעשרות אחוזים מדי שנה. אפשר היום ב-150-160 אלף שקל להשיג קדילאק מצוינת בת שלוש שנים, שעולה באולם התצוגה 300 אלף שקל, כלומר חצי מחיר אחרי 3 שנים. לכן, כיום מי שקונה רכב חדש כבר לא בודק את מצבו בשוק המשומשות, כי ממילא הוא יודע ש'יקבל בראש' במחיר כשירצה למכור אותו".

גזית הציע לקנות רכב מדגם שאינו פופולרי בשוק הליסינג, וקורפל השיב: "יש רכבים כאלה ולא מעט, כי שוק הליסינג בוחר את הדגמים שלו, אבל כל אחד צריך לעשות מה שמתאים לו. כיום רוב המכוניות בזרם המרכזי הן דומות, פחות או יותר אותו דבר. ההבדלים הן עניין של מיתוג, מיצוב, אבזור וגם התדמית האישית היא חלק מהעניין, אבל זה לא כל כך שונה משוק הסלולר, שגם שם יש קטע של פוזה ודאווין".

16/01/2017

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


(צילום אילוסטרציה: ingimage)
Paris