רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ברהנו טגניה וגלעד שלמור
רביעי ב-22:00
facebook gplus twitter whatsupp קוד הטמע באתר אחר
1665

פרופיל משטרתי

רפ"ק שרון ימינחה: "היה מקרה של אישה מוכה שהסתגרה בשירותים וכתבה לנו בפייסבוק"


מנהל הדיגיטל במשטרה סיפר לטגניה ושלמור על עבודת הניו מדיה של כחולי המדים: "שני חשודים ברצח הסגירו עצמם לאחר שיתוף תמונתם בפייסבוק. בעתיד לא יהיה מוקד 100, אלא רק בדיגיטל"

המהפכה האינטרנטית הגיעה גם למשטרת ישראל, העושה שימוש גובר והולך ברשתות החברתיות. רב פקד שרון ימינחה, ראש תחום דיגיטל בניו מדיה בחטיבת אוכלוסיה ותקשורת של המשטרה סיפר בראיון לברהנו טגניה וגלעד שלמור על עבודת המחלקה שלו: "לפני חמש שנים חשבתי שיש דרך יותר טובה לפנות לאזרחים, לאו דווקא דרך התקשורת. סוג של מעקף. לכן הקמנו את דף הפייסבוק של המשטרה, במטרה להעביר מידע לציבור אונליין ללא מסננים. יש לנו המון הודעות לציבור שהתקשורת לא יכולה לפרסם כמעט את כולן, כי אין לה את הבמה לזה וגם לא כל דבר מעניין את התקשורת. לכן לנו יש כיום את הבמה לפרסם מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים, באיזה פלטפורמה שאנחנו רוצים, וזה פשוט עובד. יש כיום לעמוד שלנו 413 אלף עוקבים. אם מצרפים את הלייקים והשיתופים אז אנחנו מגיעים בשבוע לחשיפה למיליון וחצי איש שונים, במהלך שבוע נתון. זה מספר עצום. בנוסף יוצרים איתנו קשר דרך הטוויטר, היו טיוב ו'צור קשר' באתר המשטרה".

"הקיר שלנו, בניגוד למקומות אחרים, פתוח לכולם", התגאה ימינחה, "כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה. אנחנו לא מוחקים כמעט שום פוסט, אלא אם כן הוא עובר על הכללים של פייסבוק. אנחנו מגיבים לכל אחד, מדברים עם כל אחד, ובשביל זה אנחנו שם. אנחנו מפעילים את העמודים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, אין כמעט רגע שבו אנחנו לא עוקבים ולא רואים מה כותבים לנו באחת מהפלטפורמות, קוראים, שואלים, לפעמים אפילו מנהלים סוג של משא ומתן. אם אנחנו מזהים אדם במצוקה אנחנו מפעילים את המערכות והמוקדים שלנו ושולחים ניידות לשטח. אם צריך אנחנו מתקשרים גם למוקד השליטה הארצי ולמערכות המודיעין, וגם בעצמנו מחפשים פרטים כדי להגיע לאותו אדם".

"כל יום יש לנו אירוע חריג בפייסבוק", סיפר ימינחה. "פרסמנו שני חשודים ברצח ושניהם הסגירו את עצמם למשטרה מרוב השיתופים שעשו להם על התמונה. אנחנו שוקלים להציג באתר המשטרה גם את ה-"Wanted" שלנו. לפני חודשיים-שלושה בחורה מבת-ים חזרה הביתה בשעות אחר הצהרים, ובעלה הרביץ לה מכות קשות. איכשהו היא גררה את עצמה לשירותים, נעלה את הדלת והתחילה להתכתב איתנו בפייסבוק שנבוא, נחלץ אותה ונעזור לה. היא לא התקשרה למשטרה בשיחת טלפון, כי יש סיכוי שאם בעלה היה שומע שהיא מתקשרת למוקד 100, הוא היה פורץ שם את הדלת והורג אותה. היא כתבה שהיא חזרה הביתה, בעלה הכה אותה והיא נמצאת שותתת דם בשירותים וביקשה שנשלח ניידת משטרה להציל אותה. אנחנו לקחנו ממנה את כל הפרטים".

שלמור טען שלאחרונה יותר ויותר אזרחים מדווחים למשטרה על אירועים לא דרך מוקד 100 אלא דרך הפייסבוק. "אנחנו מתנוונים לאט לאט. אנשים גם לא מתקשרים כיום לבנק או לקופות חולים ועושים הכל אונליין דרך האינטרנט, דרך הפייסבוק, שולחים פנייה ומקבלים תשובה. כולנו עושים את זה. לפי דעתי תוך כמה שנים לא יהיה יותר מענה טלפוני, אלא רק מענה אינטרנטי, שיכלול גם קול ווידיאו". טגניה אמר שהפייסבוק המשטרתי למעשה מתחרה בכתבי הפלילים. הוא סיפר שאחת מדוברות המשטרה אמרה לו שהיא רוצה להעביר סיפור עיתונאי שהוא מאוד רצה, לפייסבוק, במקום אליו, ואמר לה שהוא 'ימחק' אותה".

15/03/2017

פייסבוק