אלון גל

תקציב הפרסום נמוך? תחשבו מחוץ לקופסה

אלון גל מציע לבעל עסק: "חפש באיזה ערימות ספציפיות אתה יכול להיות מגרפה"


יש לכם עסק, ואתם מפנים בכל חודש כמה אלפי שקלים על שיווקו ברשת? אלון גל מציע - אל תילחמו על חשיפה במגרש שבו יש שחקנים גדולים מכם. את הכסף השקיעו באפיקים אחרים - ובמחשבה.

המאזין אלי, ששוחח עם אלון גל בתוכניתו ב־103fm הוא יצרן מקומי של מוצרי פלסטיק, "מאחרוני המוהיקנים", כפי שהגדיר אותו אלון.

"זו חברה שקיימת הרבה שנים, ומשרתת את הציבור נאמנה", אמר המאזין, "עשינו מוצר חדש לפני פרק זמן, קופסת אוכל בשם 'קופסה מתוקתקת'. זה מוצר מאוד איכותי ואנחנו נמצאים על המדפים ברשתות שיווק ובחנויות כלי בית".

לדברי אלי, החברה משקיעה כל חודש אלפי שקלים בפרסום ברשת, אבל לפי שעה מתקשה להילחם בשאר השחקנים בשוק הפלסטיק המקומי. "אני מעט יותר זול מהמוצרים הטובים שמביאים מחו"ל, אני יותר יקר מהמוצרים הפשוטים מאוד שמיובאים מטורקיה - ואני מנסה לייצר מותג סביב הקופסה".

אלון גל הזהיר את אלי כי השקעה של אלפי שקלים היא "מחט בערימת שחת" וכי כדי לשחק במגרש של פרסום ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש, צריך להקצות מאות אלפי שקלים.

"אני מחפש רעיון איך לא לשים מאות אלפי שקלים ולהצליח", השיב אלי, ואלון הציע לו לעצור את הפרסום לגמרי - שכן בהשקעה הנוכחית האפקט שלו הוא שולי. "אתה מנסה למלא בריכה על ידי יריקות. זה מאוד קשה, מיותר ובלתי אפשרי. כדי לייצר מודעות אמיתית צריך סכומים גדולים. אחי, הלכת רחוק. חבל על אלפי השקלים", אמר.

אימפקט גרילה

אז מה כן אפשר לעשות כדי להפוך את המוצר החדש למוכר בקרב ציבור רחב? אלון הציע לעבור למה שכינה "לוחמת גרילה". הוא אפילו הישווה את השיטה הזו לשיטות של חמאס, אבל נסלח לו על זה.

"הייתי חושב מה אני יכול לעשות עם התקציב הזה שהוא שונה לחלוטין בתפיסה שלו. לדוגמה, אם תלך לאחת הרשתות שמוכרות את הקופסה ותציע לה להעניק על חשבונך בונוס לעובדיה על מכירות הקופסה, בשבילם זה כן כסף מהותי. שווה לבדוק אם הרעיון הזה בר ביצוע. פתאום אלפי שקלים יכולים להיות משמעותיים".

"זה סתם רעיון אחד", הוסיף, "אבל צריך לחשוב איך משתמשים בכסף הזה בצורה אחרת לחלוטין. אפשר גם להעמיד דיילים בכניסה לחנויות שיחלקו נייר שעליו כתוב 'שיהיה לכם יום מתוקתק' והזמנה לבחון את המוצר החדש. אתה צריך לחפש באיזה ערימות ספציפיות אתה יכול להיות מגרפה. לא לוחמה סדירה, אימפקט גרילה".

במהלך השיחה ציין המאזין כי את המוצר הזה מכינים במפעלי שיקום. בהקשר זה הציע אלון גל לקדם אפיק של יחסי ציבור. "אפשר לקחת את אחד המשתקמים ולהציע ריאיון איתו בתוכניות הבוקר. הן מחפשות תכנים מסוג זה ויש להן הרבה זמן אוויר", אמר. אפיק נוסף שהציע אלון הוא ליזום שיתופי פעולה שיווקיים, "והנה - כמה אלפי שקלים שווים כסף".

לסיום איחל למאזין בהצלחה, ואמר: "כל הכבוד על התרומה הקהילתית ועל הייצור בישראל. זה תמיד מרגש אותי".

 

עריכה: יניב מורוזובסקי

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
06/07/2018

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


אלון גל
אלון גל  |  צילום: 103fm
Paris