103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

גם בבידוד: שומרים על תזונה נכונה

ד"ר מאיה רוזמן ממליצה על תפריט תזונה בריא גם לתקופת הבידוד: "צריכת מאכלים עתירי סוכר לבן ושומן טראנס מחלישה את המערכת החיסונית"


בעקבות התפשטות נגיף קורונה, ישראלים רבים נמצאים בבידוד ביתי. נשאלת השאלה כיצד ניתן להעביר את ימי הבידוד המעיקים מבלי לצרוך יותר מדי חטיפים ומאכלים מתועשים שמזיקים לבריאותנו. במיוחד בשביל זה התגייסה ד"ר מאיה רוזמן, והמליצה לנו על תפריט ייחודי לזמנים מורכבים אלה.

"אנשים חושבים שאכילת חטיפים מלוחים וממתקים תגרום להם להעביר את הזמן בכיף, אבל לא כך הדבר", אמרה ד"ר רוזמן והבהירה למאזינים שלה כי צריכת מאכלים עתירי סוכר לבן, ובעלי שומן טרנס גבוה רק מחלישים את מערכת החיסון, ועלולים לגרום גם לעלייה במשקל.

"אני מבינה שחטיפים אלה נפוצים בבתי ובעלי תאריך פג תוקף ארוך, אבל עדיין אפשר לתכנן קניית מזון בריא לשבוע, ולאכול בריא", הדגישה הד"ר, ולא שכחה לגעת בעניין חשוב נוסף, והוא השמירה על כושר גופני גם בעת הבידוד. לדבריה, סביר להניח שלא כולם יעשו ספורט במהלך שהותם בבידוד, "זה עתיד לגרום לשריפת קלוריות נמוכה מאוד, ולעלייה של יותר מ־2 קילו בשבועיים שיהיו מאוד מורגשים כשנרצה ללבוש את הג'ינס האהוב עלינו, או לרכוס את השמלה".

"המלצתי היא לשמור על תפריט תזונה בריא לימי הבידוד שיאפשר אפילו ירידה איטית, אבל בטוחה, במשקל", הדגישה ד"ר רוזמן ונתנה תפריט לדוגמה: "לצורך העניין בארוחת הבוקר הייתי ממליצה על כוס של ברנפלקס עם יוגורט בעל 1.5% שומן. עוד אפשרות היא לאכול טוסט מלחם קל עם גבינה צהובה, או יוגורט עם 2 כפות שיבולת שועל וכפית דבש. לארוחה זו אפשר לצרף שתייה חמה ללא סוכר".

בארוחת ביניים ההמלצה של ד"ר מאיה רוזמן היא לאכול תפוח, חטיף בריאות, או יוגורט, ולארוחת צהריים נתנה כמה המלצות כמו שניצל צמחי עם כוס של שעועית לבנה או גרגרי חומוס. "אפשרות נוספת היא לאכול חזה עוף בגריל או קופסת טונה עם בטטה. אם רוצים לגוון אפשר להחליף את הבטטה ב־3 כפות אורז, קינואה, או פסטה. בנוסף יש להוסיף לארוחת הצהריים שעועית ירוקה או כרובית אפויה בתנור, וסלט כרוב וגזר. מעבר לזה חשוב לי להדגיש כי ההמלצה היא לשלב בתפריט לפחות חצי פלפל אדום וגזר. אחר הצהריים אפשר לאכול תפוח או חטיף בריאות, ובערב 2 פרוסות לחם קל עם גבינה צהובה או חביתה עם סלט ירקות. אם רוצים לנשנש גם בלילה אפשר לאכול פרי או 15 שקדים או 3 ארטיקים דיאטטיים".

מדובר בתפריט של כ־1,200 קלוריות שמותאם לנשים. גברים יכולים להכפיל את מנת החלבון בכל ארוחה, ולהכפיל את כמות הפחמימה בארוחת הצהריים.

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
13/03/2020
הישארו מעודכנים

ד"ר מאיה רוזמן
ד"ר מאיה רוזמן  |  צילום יח"צ: סיוון שחור