קילפתי תפוז

האם הוויטמינים החשובים נמצאים דווקא בקליפות של הפירות והירקות? • ד"ר מאיה רוזמן הפריכה עוד מיתוס


אין ספק  שאכילת ירקות ופירות מועילה לבריאותנו. יחד עם זאת, עדיין נשארה השאלה הגדולה האם יש לצרוך אותם עם או ללא קליפה, ודווקא בגלל זה בחרה ד"ר מאיה רוזמן להפריח מיתוס רציני, ולהביא לנו נתונים חדשים בנושא. 

לדבריה של ד"ר רוזמן הקליפות של הפירות והירוקת בהחלט מכילות מעט סיבים תזונתיים, אבל רוב הויטמינים להם אנחנו זקוקים נמצאים דווקא בפרי ובירק עצמם, "אז אם מקלפים ירקות ופירות עלולים להפסיד קצת סיבים, אבל כל מקרה לגופו". 

תופתעו לגלות שבקליפת תפוח העץ יש סיבים תזונתיים רבים, בכמות כפולה מאשר בתפוח עצמו, אבל רוב הוויטמינים נמצאים בתפוח, ולכן ילדים או מבוגרים עם בעיות שיניים עדיין יצליחו ליהנות מהוויטמינים, גם אם יקלפו את הקליפה, "עדיף לאכול תפוח מקולף מאשר לא לאכול תפוחים בכלל", סיכמה ד"ר רוזמן ועשתה לנו חשק לגשת לירקן הקרוב לביתנו ולקנות פירות וירקות. 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
06/12/2019
הישארו מעודכנים

פינת המיתוס
פינת המיתוס  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images