103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

מועדון ארוחת הביניים

בחלק גדול מתפריטי הדיאטה מומלץ לצרוך כמה נשנושי ביניים בין הארוחות, אבל איך נדע במה לבחור? • ד"ר מאיה רוזמן עם כל ההמלצות


בחלק מתפריטי הדיאטה ממליצה ד"ר מאיה רוזמן על 6 ארוחות קטנות ביום, אבל איך נדע איזה ארוחות ביניים נוכל לבחור; האם ללכת על משהו מתוק או מלוח, ארוחה בעלת ערך תזונתי גבוה, או משהו קצת פחות בריא, אבל 'בשביל הנשמה'? התשובות לפניכם 

דיאטה נכונה היא כזו שמכילה בתוכה גם מאכלים שאוהבים, כי רק בדרך זו אפשר להתמיד לטווח ארוך מבלי בלי להישבר, ועל כן סיפר ד"ר רוזמן שבתפריטים מסוימים שהיא מרכיבה להמטופלים שלה מנות הביניים מגיעות עד ל־120 קלוריות, ולכן כל מזון שאפשר לחשב את הקלוריות שלו יכול להיות מתאים. "אפשר לשלב נשנושים מתוקים, אפשר גם מלוחים אם אוהבים. חושב לזכור שמנת פרי גם היא נשנוש מתוק בריא, אך יתכן שפחות משביע". 

לפי דעתה של ד"ר רוזמן נשנושי ביניים משביעים ועם ערך בריאותי גבוה יכולים להיות דייסת שיבולת שועל, או כריך מלחם קל גם גבינה או ריבה במידה ורוצים מתוק. "עוד אפשרות שיכולה להיות רלוונטית היא אכילה של 3 פריכיות אורז מלא עם גבינה או ריבה, וגם כוס חד פעמית ברנפלקס עם יוגורט אפס אחוז שומן, ו־15 שקדים". 

מעבר לזה אם מעוניינים להוסיף לתפריט גם נשנושי ביניים בעלי ערך תזונתי נמוך אפשר בהחלט לאכול 2 וופלים, 2 עוגיות אוראו, ואפילו שורת קוביות שוקולד, עוגיית שוקולד צ'יפס, וחטיף אנרגיה. "אם מתחשק לך לגוון ולהוסיף לתפריט היום־יומי גם נשנושים מלוחים תוכל לשלב כוס בייגלה, שלוש כוסות פופקורן או שקית במבה. במידה ורוצים להגדיל את כמות החלבון בתפריט אפשר לבחור ביוגורט בעל כמות חלבון גבוהה או שני מעדנים במקום נשנוש". 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
20/12/2019
הישארו מעודכנים