רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

מה? תפוח אדמה!

מבושל, מטוגן, או אפוי: המאזינה ניסתה להבין מהי הדרך הטובה ביותר לאכול תפו"א • ד"ר רוזמן התגייסה לעזרתה


אם אי פעם בחרתם לעשות דיאטה נתקלתם בוודאי ברשימת 'עשה ואל תעשה' ארוכה במיוחד, אבל ד"ר מאיה רוזמן נמצאת כאן בדיוק בשביל לחסוך לכם זמן, ולהבין מה מומלץ לכם להכין ולאכול בזמן דיאטה, ומה פחות מקובל. ברוב המקומות למשל תקבלו אזהרות לגבי אכילת תפוחי אדמה, אבל ד"ר רוזמן מודעת היטב ליתרונות הבריאותיים של הירק הזה, ולכן כשהמאזינה פנתה אליה בשאלה האם תפוחי אדמה אפויים הם בעלי אינדקס גליקמי גבוה יותר מתפוחי אדמה מבושלים היא ידעה לסייע לה לפתור את הקושייה. 

"שמעתי שתפוחי אדמה אפויים יש אינדקס גליקמי גבוה מזה של תפוחי האדמה המבושלים. הייתכן", שאלה המאזינה וד"ר רוזמן טענה שהדבר נשמע לה מוזר מאוד, "ככל שהירק יותר מבושל ורק הגוף צריך פחות מאמץ לעכל אותו, ואז הפחמימות נספגות מהר יותר, והדבר מקפיץ את רמות הסוכר בדם", אמרה והוסיפה, "למיטב ידיעתי תפוח אדמה מבושל הוא הרבה יותר רך מהאפוי, ולכן זה לא נכון".

המומחית לתזונה הפתיעה כשסיפרה שגם בפסטה שמבושלת בבישול 'אל דנטה' זה כך, "הרי כשאת מבשלת פסטה באופן חלקי רמת אינדקס הגליקמי שלה נמוכה יותר. ככל שאת מבשלת אותה יותר ומרככת אותה, את מעלה את האינדקס הגליקמי. בטבלאות שאני עובדת איתן נכתב שתפוח האדמה המבושל הוא עם אינדקס גלוקמי גבוה יותר מהאפוי".

15/11/2019
הישארו מעודכנים

תפוח אדמה
תפוח אדמה  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image