103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור

בוחן פטה

יאסו: טסתם ליוון ולא נותרה לכם ברירה אלא לאכול גבינת פטה משמינה? לא נורא - העיקר שנהנתם מהטיול • מנפצים את המיתוס


כמדי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן מנפצת מיתוסים רווחים מעולם התזונה, והפעם: מה ההבדל בין גבינת פטה שמכילה 16% שומן לבין כזו שמכילה 5% בלבד?

"מטופלת שלי חזרה מיוון והייתה מודאגת במיוחד", סיפרה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב־103fm. האם האבטלה הגבוהה באזור היא זו שהדאיגה את המטופלת? פחות. "היא אכלה שם רק סלט יווני עם גבינת פטה, אבל כזו שיש בה 16% שומן - הרי ליוונים אין את זו עם ה־5%. 

"הרגעתי אותה ואמרתי לה שכמעט אין הבדל בקלוריות בין הגבינות". בגבינה שמכילה 16% שומן יש כ־200 קלוריות, ואילו בזו עם ה־5% יש 150 קלוריות. "בסלט יווני שמים לנו בקושי 100 גרם גבינה, כך שבסלט כזה יש בערך 50 קלוריות".

מה שכן, היזהרו לא ליפול למלכודת הרטבים. "שמן בסלט עלול להוסיף עד כž־300 קלוריות לסלט. רטבים ותוספות כמו חמוציות, עדשים, קרוטונים ואגוזים יכולים להוסיף אפילו כ־1,000 קלוריות לסלט", הזהירה רוזמן. כך שסלט עם גבינת פטה שמנה יותר או פחות זה לא מה שאמור להטריד אתכם. 

  

עריכה: מיכל דאבי 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
15/03/2019
הישארו מעודכנים

יאסו
יאסו  |  צילום אילוסטרציה: Inrgam Image