רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

בעיה קשה של ביצה רכה

האם ביצה קשה מאבדת את הערכים התזונתיים שלה בגלל שבושלה זמן רב? • רוזמן: "לא, וכשהיא קשה היא אפילו יותר טעימה" • אנחנו מסכימים


ביצת עין, חביתה, מקושקשת, ביצה קשה או רכה - מה לא ניסיתם להכין לילדים שלכם כדי שיקבלו את הערכים התזונתיים שבביצה, ובכל זאת הם מתנגדים לאכול את הביצה על כל צורותיה השונות; ד"ר רוזמן מפתיעה: "את הערכים התזונתיים אפשר לקבל אפילו דרך אכילת פנקייק".

מאזינה עלתה לשידור בתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב־103fm, ושאלה: "האם הביצה מאבדת את הערך שלה כאשר היא מונחת שעות רבות בתוך סיר חמין?"

"לא, וזה אפילו הרבה יותר טעים", השיבה רוזמן. עם זאת, לגבי ביצת עין או חביתה, הדין הוא מעט שונה. "תאורטית, החשיפה לחום בחלק מהמקרים גורמת לירידה בכמות הוויטמינים כי זה חומרים אורגנים", הסבירה. אם כן, חלק מהוויטמינים שבביצה נעלמים עם החום, ואחד מהם הוא וויטמין סי שנחשב לרגיש ולכזה שנאבד ככל שעולה רמת החום.

מה שכן, ויטמין בי על גווניו הוא הרבה פחות רגיש לחום, כך שהברזל, האבץ והמינרלים לא עוזבים את הביצה כשזו פוגשת את האש. "אם את רוצה לקבל את היתרונות של הביצה, את יכולה לאכול אותה כחביתה, מקושקשת, עין או אפילו להחביא אותה בתוך פנקייק".

    

"למוקפץ כבר אין טעם של מוקפץ"

עוד סיפרה המאזינה כי בעברה הייתה נוהגת להשתמש ברוטב סויה וצ'ילי מתוק כאשר הייתה מכינה מוקפץ, אבל מאז שהחלה להאזין בקביעות לתוכניתה של ד"ר רוזמן היא מעדיפה להפחית בשימוש כדי שלא לצרוך יותר מדי סוכר. "הבעיה היא שלמוקפץ כבר אין טעם של מוקפץ אמיתי", התלוננה. האם עכשיו עליה לקבל את הגזרה ולאכול מוקפץ בלי טעם של מוקפץ?

אז זהו, שלא. רוזמן הציעה דרך אחרת להסתכל על כמות הסוכר ברוטב - דרך שלא תבהיל את המתבונן יותר מדי: "כשמסתכלים ברשימת המרכיבים ברטבים רואים שיש הרבה סוכר, אבל אני לא מסתכלת על זה ככה אלא על הכמות ששמים במנה עצמה. אם שמת שתי כפיות רוטב במנה, יוצא לך כפית סוכר אחת למנה. זה כזה נורא? לדעתי לא", סיכמה.

  

עריכה: מיכל דאבי 

15/03/2019
הישארו מעודכנים

צילום אילוסטרציה: Inrgam Image