ד"ר מאיה רוזמן

לאכול, להתפלל, ולרדת במשקל?

ד"ר מאיה רוזמן שברה עוד מיתוס בנושא תזונה, וענתה על השאלה שכולנו מפחדים לשאול: האם ירידה במשקל תלויה בתזונה דלת קלוריות? • רמז: לא בהכרח


בכל שבוע חושפת מולנו ד"ר מאיה רוזמן רעיונות ושיתופים אישיים מתוך הקליניקה שלה. אחד הנושאים שעולים אחת לתקופה היא התהייה של רבים למה הם אוכלים כל כך מעט, אבל לא מצליחים להגיע לתוצאות הרצויות, ולרדת במשקל. ד"ר מאיה רוזמן הפתיעה: "כשעושים דיאטות כאסח ומכניסים את הגוף למצב של הרעבה הוא לא יורד הרבה במשקל". האומנם?

"לפחות כל יום עולה אצלי בקליניקה השאלה 'איך אני אוכלת כל כך מעט, אבל לא יורדת במשקל'. אנשים בטוחים שהם עושים טוב לגוף שלהם בזה שהם אוכלים ממש ממש מעט, אבל זה לא נכון. כשעושים דיאטת כאסח ומכניסים את הגוף למצב של הרעבה הוא לא יורד הרבה במשקל. כשאנשים אוכלים פחות מ־600 קלוריות כל יום במשך כמה שבועות הגוף לומד להתייעל ולהתקמצן, ואז ממש לא שורף הרבה. במקרה כזה דיאטה של 600 קלוריות לא תוביל לירידה במשקל, כי הרי הגוף למד להסתפק בכמות כזו, וזה מה שהוא צריך. לא יותר ולא פחות", הסבירה.

בהמשך אמרה ד"ר רוזמן כי מי שלא עבר דיאטות הרעבה כאלה כנראה שאינו יורד במשקל בגלל סיבות אחרות, "יכול להיות שהוא לא סופר נכון את הקלוריות שהוא צורך כל יום. יש גם כאלה שמדחיקים את מה שנכנס להם לפה, ולא סופרים כף אורז שטועמים באמצע היום, את החלב של הקפה או רסק העגבניות. לעיתים מדובר גם בחוסר ידע לגבי הכמות של הקלוריות שנצרכת במסעדה". לדבריה בבית אנחנו יודעים ממה עשויה המרינדה בה הושרה חזה העוף, אבל במסעדה לא. "גם לא נדע אם השעועית הירוקה מתובלת בשמן, מה שעלול להוסיף לנו עוד כמה מאות קלוריות ליום".

לבסוף הסבירה ד"ר רוזמן, "השורה התחתונה היא, שאם מישהו לא יורד במשקל, זה כי הוא צורך בדיוק את אותה כמות הקלוריות שהוא שורף. בין אם הוא מודע לבזה ובין אם לא, מה עושים? מדייקים יותר בדיאטה, או מוסיפים הרבה פעילות גופנית".

 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
31/01/2020
הישארו מעודכנים