רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

כל מה שרציתם לדעת על מגנזיום

כמה מגנזיום יש לצרוך בכל יום ומה הקשר לכינרת שמתייבשת? מאיה רוזמן עם כל התשובות


כמידי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן השיבה לשאלות המאזינים, והפעם: מגנזיום, מים מותפלים ובלוטת התריס.

בשאלה שנשלחה לתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב־103fm נכתב כך: 'באילו מזונות יש הכי מגנזיום שנספגים הכי טוב בגוף?'

"אני מבינה שהשאלה נשאלת בהקשר לכך שקיימת עלייה במחלות לב בישראל", השיבה רוזמן והסבירה את הקשר בין התייבשות הכינרת לבין עלייה במחלות לב: "המים המותפלים דלים במגנזיום - מה שמעלה את הסיכון לחלות במחלות לב".

אם כן, כיצד נוכל לצרוך מגנזיום שלא דרך המים שאנו שותים? רוזמן השיבה: "בשיבולת שועל ובקקאו יש הרבה מאוד מגניזום, למשל. גם בקטניות, פירות וירקות ובעיקר בפירות ירוקים. עם זאת, יש לשים לב שלא מומלץ לאכול את המאכלים האלו עם מוצרי חלב כיוון שהסידן שנמצא בחלב מפריע לספיגת המגנזיום".

"נשים צריכות 320 מ"ג מגנזיום ליום, ואילו גברים צריכים 420 מ"ג ליום", פירטה רוזמן, "אפשר לאכול 30 גרם של שיבולת שועל שמכיל כ־50 מ"ג מגנזיום, יחד עם כפית קקאו שמכילה עוד 30 מ"ג מגנזיום, כך שאין בעיה להגיע לכמות המומלצת בסופו של דבר".

   

לאזן את התריס

שאלה נוספת שנשלחה לרוזמן היא: 'האם אפשר לרדת במשקל עם תפקוד נמוך של בלוטת התריס?'

על כך השיבה: "אפשר לאזן את התפקוד באמצעים תרופתיים ואז לרדת במשקל כרגיל, כמו כל אדם שאין לו בעיה בבלוטת התריס. אם התפקודים עדיין נמוכים ונמצאים בהליך של טיפול, תיתכן ירידה במשקל אך היא פשוט תהיה יותר איטית".

  

עריכה: מיכל דאבי

06/07/2018
הישארו מעודכנים

ד"ר מאיה רוזמן
ד"ר מאיה רוזמן  |  צילום: 103fm