רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

לביבות קישואים

הלב שלי נקרע לשניים: חציו קישואים וחציו תפוחי אדמה • אז כמה קלוריות מפרידות בין הסוגים? הרבה, הרבה מאוד • מתכון לשבת


כמדי שבוע, הציגה ד"ר מאיה רוזמן מתכון דיאטטי ובריא, והפעם: ד"ר מאיה אפתה לביבה, אבל לא בדיוק חמה ומתוקה. לביבות זה טעים - ולא רק בחנוכה. וכן, הלביבה הייתה דיאטטית במיוחד ולא ספוגה בשמן, כך שאפשר לאכול לא פחות מעשר חתיכות ועדיין לשמור על הגזרה. הכיצד?  

    

מרכיבים: (20 לביבות)

  • 4 קישואים
  • 3 כפות קמח מלא
  • בצל לבן
  • בצל סגול
  • שן שום
  • אבקת שום גבישי 
  • כף אבקת מרק בצל מרכיבים טבעיים בלבד
  • כפית פסטו (אם רוצים)

   

אופן ההכנה: 

1. מגרדים את הקישואים.

2. קוצצים את הבצלים.

3. כותשים את השום.

4. מערבבים את הקישואים, הבצל והשום יחד עם שאר המרכיבים.

5. יוצרים לביבות עם כף ומסדרים על נייר אפייה.

6. אופים במשך 15 דקות על חום של 180 מעלות.

* אפשר להכין רוטב יוגורט ללביבות מיוגורט מעורבב עם בצל ירוק, שום, כפית שטוחה של חרדל וקצת פסטו. 

  

ד"ר רוזמן ממליצה: "כל לביבה מכילה כ־12 קלוריות בלבד. לשם השוואה, בלביבה מטוגנת שעשויה מתפוח אדומה יש כ־200 קלוריות לפחות. אפשר לאכול עשר לביבות במקום מנת חלבון אחת בארוחת ערב בכל תפריט דיאטה". 

  

עריכה: מיכל דאבי 

14/06/2019
הישארו מעודכנים

לביבות
לביבות  |  צילום: ד"ר מאיה רוזמן