ד"ר מאיה רוזמן

שוקינג: פיצה היא לא בהכרח ג'אנק פוד

אנחנו נרגשים לבשר לכם שבניגוד למה שחשבתם, אפשר (ואף רצוי) לאכול פיצה בזמן דיאטה • מנפצים את המיתוס


כמדי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן מנפצת מיתוסים רווחים מעולם התזונה, והפעם: יש מי שלא אוהב פיצה? לא נראה לנו. ובכן, האייטם הבא הוא בשביל כל חובבי הפיצה שאוכלים אותה עם קצת רגשות אשם.  

ד"ר מאיה רוזמן הצליחה לשמח אותנו כאשר הכריזה כי "פיצה היא לא בהכרח ג'אנק פוד, וגם לא תמיד משמינה". כידוע, בפיצה יש גבינה, ובגבינה יש חלבון וסידן - שהם חשובים כשלעצמם. בנוסף, רסק העגבניות מכיל ליקופן שהוא נוגד חמצון שחשוב נגד מחלות רבות. 

מה גם, פיצה היא לא מאכל מטוגן בשמן עמוק כמו צ'יפס או פלאפל, כך שהחלק שהוא כביכול לא בריא הוא הבצק, "ולכן עדיף בצק דק על פני בצק עבה", אמרה רוזמן. "אם עושים בצק מקמח מלא זה משדרג עוד יותר את המאכל מבחינה בריאותית". 

והקלוריות, מה איתן? גם הן בעיקר מהבצק. "משולש פיצה עם בצק עבה ותוספות כמו אקסטרה גבינה יכול להגיע ל־400 קלוריות. אם הבצק דק אבל מוסיפים עגבניות, פטריות או פלפל, מגיעים בסך הכל ל־150 קלוריות למשולש". והחלק הכי טוב? "אפשר לאכול שני משולשים עם סלט כארוחת ערב - גם בזמן דיאטה".  

  

עריכה: מיכל דאבי 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
31/05/2019
הישארו מעודכנים

פחמימות, גבינה וירקות - מה רע?
פחמימות, גבינה וירקות - מה רע?  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image