רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור

שומשומיות

דוקטור מאיה רוזמן מציגה: שומשומיות טעימות, בריאות ואיך לא- קלות הכנה • ותודה למטופלת בלהה • מתכון לשבת


כמדי שבוע, הציגה ד"ר מאיה רוזמן מתכון דיאטטי ובריא, והפעם: רוצים ברזל אבל לא אוהבים חזה עוף? מסתבר שבשומשומית אחת יש בדיוק את אותה כמות ברזל כמו שיש בחזה עוף. מופתעים? גם אנחנו. 

    

מרכיבים:

  • חלבון ביצה
  • 1/2 כוס אגוזי מלך
  • 1/2 כוס סוכר חום
  • 1/3 כוס גרעיני דלעת
  • 1/3 כוס שומשום שחור 

   

אופן ההכנה:

1. טוחנים את הגרעינים והאגוזים במעבד מזון.

2. מוסיפים את החלבון וטוחנים דקה נוספת.

3. מסדרים על נייר אפייה.

4. אופים בחום של 170 מעלות במשך כ־12 דקות.

5. מחכים שיתקרר. 

  

ד"ר רוזמן ממליצה: "השומשומיות יוצאות קריספיות ומאוד טעימות. בכל עוגיה יש כ־64 קלוריות, כך שאפשר לאכול אפילו שתיים כנשנוש בארוחת ביניים. מה גם, כמות הברזל בעוגייה אחת היא אותה כמות כמו שיש בחזה עוף". 

  

עריכה: מיכל דאבי

11/01/2019
הישארו מעודכנים

צילום אילוסטרציה: Ingram Image