רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

שוקולד קטן ושוקולד גדול

בוטוקס? ניתוחים? קרמים יוקרתיים? אל תנסו להילחם בזקנה אלא באמצעות מעט קקאו • וגם: כך תשלבו שוקולד בדיאטה


תתכוננו להיות בהלם: דוקטור מאיה רוזמן חשפה את כל הנתונים מאחורי סוגי השוקולד השונים; האם שוקולד מריר הוא בהכרח בריא יותר משוקולד חלב? כמה קלוריות יש בכפית אחת של שוקולד למריחה? ולמה בהתלבטות בין שוקולד לבייגלה, עדיף לאכול שוקולד? ולא - לא כי זה יותר טעים.  

הרבה נוטים לחשוב כי שוקולד מריר הוא שוקולד בריא ויש לאכול ממנו לפני שתי קוביות ביום. האמנם? לא בדיוק. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה: "מה שבריא בשוקולד זה לא השוקולד עצמו אלא הקקאו ממנו מכינים את השוקולד". 

מסתבר כי בקקאו יש כמות עצומה של נוגדי חמצון שיש להם לא מעט יתרונות: משפרים את זרימת הדם, מפחיתים סיכון למחלות לב, מפחיתים כולסטרול רע, מווסתים לחץ דם, מאטים תהליכים סרטניים, ואפילו - בונוס - מאטים את תהליכי ההזדקנות. "ככל שאחוז הקקאו בשוקולד גבוה יותר, כך הוא נחשב ליותר בריא", הוסיפה רוזמן. 

האם כל שוקולד מריר הוא בהכרח בריא? אז זהו, שלא. "יש שוקולד מריר רגיל שמכיל כ־60 אחוזי קקאו. בשוקולד כזה יש שומן וסוכר כמעט כמו שיש בשוקולד חלב. לעומת זאת, בשוקולד המריר שמכיל 70 אחוזי קקאו ומעלה, יש פחות סוכר". ושוקלד לבן? ובכן, בשוקולד כזה אין בכלל קקאו כך שאין בו שום יתרון בריאותי. 

  

שוקולד למריחה, מסתבר, הוא הכי פחות בריא. "גם אם יש בו קקאו, יש בו הרבה סוכר. בשתי כפיות של שוקולד למריחה יש כפית אחת סוכר. זה מטורף". בהחלט. מה גם, בשוקולד למריחה יש שמני מאכל, אבל אפילו לא כתוב על גבי האריזה על איזה שמנים מדובר. "שוקולד למריחה שמכיל אגוזים גם כן לא בריא - למרות היתרונות שבאגוזים.

"בכפית אחת של שוקולד למריחה יש 90 קלוריות. כדי לכסות פרוסת לחם צריך למרוח שתי כפיות לפחות, כך שמספר הקלוריות יוצא יותר מארוחה שכוללת עוף, תפוחי אדמה וירקות בתנור", אמרה רוזמן והשאירה אותנו פעורי פה. 

שוקולד או ממרח חרובים גם כן לא בריאים יותר - למרות המיתוס הנפוץ. "לאבקת חרובים אין יתרונות בהשוואה לאבקת הקקאו. שניהם טובים מאוד, העניין הוא מה עוד מכילה האריזה. אם כתוב ברשימת הרכיבים שיש שמן בריא או סוכר בריא כמו סוכר חום, אז אולי יש לשוקולד הזה יתרון, אבל באופן כללי שוקולד חרובים הוא לא בריא יותר באופן אוטומטי".

 

אנחנו יודעים שחיכיתם לזה, והנה זה הגיע: איך אפשר לשלב שוקולד בזמן דיאטה? רוזמן פירטה: "שורה של ארבע קוביות קטנות או שתיים גדולות שווה כמאה קלוריות. אפשר לאכול את זה כנשנוש ביניים עם קפה - למרות שזה פחות משביע. אם יש נטייה לסוכרת, עדיף לבחור בשוקולד מריר ללא סוכר ולצרף לו שקדים ואגוזים". 

לסיום, שתי עובדות שלא ידעתם על שוקולד: "כממתק, שוקולד עדיף על פני עוגיות, בייגלה או ממתקים אחרים שנדבקים ומשאירים שאריות על השיניים. בנוסף, בקקאו - כמות הקפאין נמוכה מאוד. בקקאו יש עשר אחוז קפאין ממה שיש בקפה או בתה". 

  

עריכה: מיכל דאבי 

28/12/2018
הישארו מעודכנים

נלחם בזקנה כבר מגיל צעיר
נלחם בזקנה כבר מגיל צעיר  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image