אוהד זיידנברג, חוקר סייבר בכיר בחברת קליר סקיי, שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm על תקיפת הסייבר שחוו לקוחות סלולר רבים בישראל: "מציע לכולנו להיות חשדניים לגבי הודעות".
ישראלים רבים קיבלו לאחרונה מסרונים שמטרתם לרמות ולגנוב את פרטי כרטיסי האשראי של מי שנופל בפח. אוהד זיידנברג, חוקר סייבר בכיר בחברת קליר סקיי, פירט מה הם סוגי ההונאות השונים: "בשבועות האחרונות נתקלנו בהמון תקיפות מסוג 'פישינג' ברשת, שבהן התוקפים מנסים לקבל מאיתנו את פרטים מזהים שלנו ולגנוב אותם. בסוף השבוע חווינו תקיפות על כל סוגי לקוחות הסלולר, לפני כן על תקיפות במייל של גוגל וללקוחות שופרסל online. זה קורה על ידי הודעת טקסט כתובות במייל או בנייד שמטעות אותנו להיכנס ללינקים ושואבות מאיתנו מידע שלא רצינו לתת. לקוחות קיבלו הודעה על כך שחבילת הגלישה עומדת להסתיים והציעו להם מבצע מוזל להרשמה.
"התקיפה הזו הייתה סוג של התחזות. מי שנכנס להודעה הספציפית שהופצה בסוף שבוע האחרון הגיע לאתר שניסה לגנוב מאיתנו את המידע. במקרים מורכבים משתמשים הותקפו בוירוסים. אלו שנכנסו לאתר והזינו את פרטי כרטיס האשראי שלהם כדי לרכוש את המבצע נגנבו ואז אותם תוקפים יכלו לעשות מה שהם רוצים. כדי להתמגן אני מציע לכולנו להיות חשדניים לגבי הודעות. להיכנס רק ללינקים של אתרים רשמיים של החברה ולא לתת את כרטיס האשראי מבלי לבדוק".
כשנשאל אם ניתן לאתר את מקור התקיפה סיפר: "אנחנו יכולים לנסות לקטלג תקיפות ולשייך אותם לגורם. במקרה זה התוקף השתמש באתרים והלביש את עצמו בהמון מסיכות. אנחנו עוד חוקרים את הפרשה ומנסים לגלות מיהו ואיך ניתן לזהות אותו בפעם הבאה. זיהינו בעבר גם תקיפות של האיראנים והחמאס שמנסים להשיג מידע עלינו. זה לא ייחודי למדינת ישראל אך זה קיים גם כאן. בעולם הסייבר קשה לזהות מה התקיפה הבאה, כל חברה, גדולה או קטנה, נמצאת חשופה לתקיפות ולכן יש להתייחס לתקשורת לא מזוהה בחשדנות רבה".
עריכה: איתמר זיגלמן