איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"למרות התאונות האחרונות ישנה ירידה של למעלה מ־60 הרוגים בתאונות דרכים"

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצליחה לשמור על אופטימיות • האומנם?


המנכ"לית של הרשות לביטחות בדרכים עו"ד רחלי טבת-ויזל התייחסה בתוכניתה של ענת דוידוב ברדיו 103fm לגל התאונות בכביש 90, שהפך לכביש הדמים עם 17 הורגים בשבועיים בלבד: "אי אפשר לרשת את כל המדינה בהפרדות".

רק 100 קילומטרים מתוך 480 טופלו עד היום בכביש 90 הידוע ככביש הדמים שגבה את חייהם של קורבנות רבים. מתוך התוכנית השאפתנית לטפל ב־130 ק"מ, העובדה מתבצעת כרגע ב־10 בלבד. מומחים מסכימים כי הפרדה בין הנתיבים תפחית את היקף התאונות, אך במשרד התחבורה מתנערים, וחושבים שהטענה מופרכת. מנכ"לית הרלב"ד התייחסה למצב הכבישים בישראל ותרבות הנהיגה של הישראלים: "אני חושבת שאנחנו עושים טעות כשאנחנו מתייחסים לכביש 90 כמקטע אחד. מדובר בכביש של מאות קילומטרים שעובר בכל המדינה".

"יש מקטעים בכביש שכבר טופלו, לדוגמא הכביש מיטבתה ועד אילת טופל לא מזמן, כך שיש שני נתיבים בכל כיוון נסיעה. יש להתייחס לכל תאונה במקטע הרלוונטי. התאונה שקרתה הבוקר בה נהרגו 7 בני אדם הייתה בכביש עם קו הפרדה רצוף, וייתכן ששתי הרכבים סטו מהנתיב תוך ביצוע עבירת תנועה אך התאונה השבוע שעבר הייתה בכביש מסומן שחודש לאחרונה. כשמדברים על תשתיות מצפים שהתשתית תהיה סלחנית אך אי אפשר לרשת את כל המדינה בהפרדות".

"השבועיים האחרונים היו בהחלט נוראיים בכבישים", ציינה, "עלינו תמיד צריך לבדוק את התשתית, האכיפה ואת הגורם האנושי בתרבות הנהיגה בישראל. זכרו - אסור לעבור קו לבן. אני חושבת שלמשטרה דווקא יש הצלחה בשנה האחרונה בכבישים לאחר שהצליחה להוריד את כמות ההרוגים בכשישים הרוגים פחות משנה שעברה. חלק מהצעדים של המשטרה היו להתמקד בתרבות הנהיגה שלנו. גם בחברה הערבית המספרים החלו לרדת בעקבות אכיפה כמו בדיקת חגורות ורישיונות. כנ"ל בנוגע לטלפונים הניידים והשימוש בהם בעת נהיגה. תוכנית ממוקדת עובדת. במקביל אין לי ספק שרמת הענישה צריכה להיות גבוהה מאוד. זו עוד אחת מהדרכים לפתור את תאונות הדרכים".

 

עריכה: איתמר זיגלמן

04/11/2018

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


תאונה בכביש 90
תאונה בכביש 90  |  צילום: דוברות מד"א
Paris