אראל סג"ל

"לא היו מכות או אלימות, רק מורת רוח וכעס"

נוסע בטיסת אל על שבה התפרעו נוסעים מחשש לחילול שבת: "הנוסעים הגיעו בזמן. מי שאיחר לטיסה הן הדיילות"


כמה נוסעים חרדים התפרעו בטיסת אל על מניו יורק לישראל, לאחר שבעקבות סופה נוצר חשש שהטיסה תנחת בישראל אחרי כניסת השבת. י', נוסע בטיסה, סיפר על מה שבאמת קרה. "מותר לכעוס על ההתנהגות המבישה של אל על", אמר, "אף אחד לא היכה דיילות".
את התגובה של אל על ניתן למצוא באתר של 103fm בתוכניתה של אילה חסון.

שלום לי' היית על הטיסה הזו?
"הייתי על הטיסה".

אתה חרדי?
"אני לא חרדי. אני ציוני, כיפה סרוגה. אפילו עשיתי צבא".

ספר לנו מה קרה. 
"הייתי במנהטן, במהלך השבוע הודיעו רשויות התעופה שצפוי שלג כבד בשעה שתיים בצוהריים וכך היה. הזמנתי מונית בשעה שתיים וחצי מהמלון במרכז מנהטן לשדה התעופה JFK, לקח לנו כשעה וחצי להגיע לשדה. מכיוון שאני נוסע פרימיום של החברה, הודעתי לאל על שאגיע שעה יותר מאוחר מהזמן הנדרש להגיע לשדה ונאמר לי בפירוש שאין שום בעיה ושהטיסה תצא בזמן. הטיסה הייתה אמורה לצאת בשש וחצי אך דחו אותה לשבע וחצי בגלל תנאי מזג האוויר. בשבע וחצי עדכנו שדיילות לא הגיעו לטיסה ולכן אי אפשר לעלות. רק בשעה שמונה וחצי התחלנו לעלות למטוס וחיכינו שהצוות יגיע. התברר שהצוות יצא בערך בארבע בצוהריים ממנהטן".

צריך להסביר: אף אחד לא האשים את הדיילים באיחור אלא את החברה, שהייתה צריכה להיות מודעת לתנאי מזג האוויר.
"450 איש הגיעו בזמן לעשות צ'ק אין לטיסה, מי שאיחר כארבע או חמש שעות היו הדיילות. אני לא המנהל של אל על, אך אם הייתי מודע למזג אוויר כזה הייתי דורש מהדיילות לצאת בבוקר או לישון ליד השדה. הדיילות הגיעו בשעה תשע וחצי, יצאנו לשטוף את הכנפיים מהשלג ואז החל הלחץ של הנוסעים החרדים, הדתיים ושומרי המסורת. היה ברור שלא נגיע בזמן לישראל ולכן ביקשנו לרדת מהמטוס כדי לא לחלל שבת. לאחר ההתלהמות הטייס קרא בכריזה שנגיע בזמן לישראל, לפני כניסת השבת, במסלול מקוצר ושאם תהיה בעיה יהיו מוניות שייקחו אותנו הביתה. המראנו ונרגעו הרוחות. לפתע גילינו במסלול הטיסה שבכלל נוחתים באתונה".

זה אכן התפקיד של אל על להתכונן למקרים כאלה, אך באל על טוענים שהייתה אלימות כלפי הדיילות.
לאנשים מותר לכעוס ולהיות במתח בשל ההתנהגות המבישה והלא מקצועית של אל על, כמו שמותר למחוא כפיים לטייס ברגע הנחיתה בישראל.

יש הטוענים שדיילות הוכו.                                
אף אחד לא היכה. אם מישהו היה מכה היו עוצרים אותו. אני ישבתי במחלקת תיירים, אולי במחלקה ראשונה או במחלקת העסקים הייתה אלימות. במחלקה שלנו לא היו מכות ולא הייתה אלימות מילולית. מותר לקרוא לטייס שקרן כי הוא אכן שיקר. מותר לומר שאל על היא חברה שלא יודעת לקחת אחריות והיא חברה לא מקצועית".

18/11/2018

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


צילום אילוסטרציה: Ingram Image
Paris