המחירים זינקו במאות אחוזים בשבוע הכי חשוב בשנה. אייל רביד, מבעלי רשת ויקטורי, שוחח עם גדעון אוקו על עליית המחירים.
למה אתם מחכים לרגע האחרון ומעלים את המחירים?
אייל רביד: "הסקרים נערכים שלושה שבועות לפני החג. רשת שלא יוצאת במקום הראשון - שוחתים אותה וכך מושכים את כולם להוריד מחירים. המחירים יורדים שלושה או ארבע שבועות לפני החג, והם לא ריאלים. לדוגמה, ממרח השחר נמכר כל השנה במחיר שבין 12-13 שקלים ובחג הוא ירד ל-10 שקלים. למכור אותו ב-4 שקלים זה מהלך שנעשה כדי לצאת הכי טוב בסקר. המחירים בחג הזה זולים הרבה יותר מבשנה שעברה, למרות שהתקשורת טוענת לעלייה".
מה שונה במכירות השנה?
"יש צריכה מוגברת של מוצרי בשר טריים דווקא במוצרי הפרימיום. זאת בזכות משרד הכלכלה שפתח את השוק ליבוא ואיפשר ירידת מחירים בשוק המקומי. כנ"ל לגבי הדגים הטריים, אם זה סלמון או דניס. המחירים שלהם ממש טובים".
רוב רשתות השיווק עושות מניפולציות?
"בוודאי. התראיינתי אצלך ב'תוכנית חיסכון' לפני כחודש לאחר שדורגתי במקום הראשון מבחינת המחירים, ואמרתי לציבור שלא להאמין לסקרים. גם אם אני במקום הראשון, כל עגלה היא שונה".
לסיום, מה מפלס הבלגן בסניפים?
"היום זה היום של הג'ונגל. עד שעות אחר הצהריים זה ג'ונגל במיטבו. מי שעוד לא ערך קניות לחג אני ממליץ לעשות אותן אחר הצוהריים".
*בתחילת האייטם מירב קריסטל ('ידיעות אחרונות') התייחסה גם היא למחירי המוצרים בעגלת הקניות לפסח.
עריכה: איתמר זיגלמן