איפה הכסף
עם ענת דוידוב

פייסבוק משנה את הלוק

תנו לו לייק: צוקרברג הציג בכנס מפתחים את העיצוב החדש של הרשת החברתית • ערן מונד: "השינוי ייתן תחושת אמון יותר גדולה אצל הצרכנים"


מארק צוקרברג הציג בכנס המפתחים F8 את העיצוב החדש של הרשת החברתית. צוקר הדגים כיצד תיראה האינטגרציה בין מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם, ופיזר עוד הבטחות על פרטיות. האם נוריד את הלייקים? ערן מונד, מנהל אסטרטגיה בחברה לשיווק דיגיטלי מבית אדלר חומסקי, שוחח עם עם ענת דוידוב וחגי גולן על השינויים הרבים המתוכננים ועל השפעתם על חיינו. 

"הדבר הראשון שמארק צ'וקרברג דיבר עליו בכנס המפתחים היה נושא הפרטיות. רק בסוף הוא דיבר על נושא התשלומים בוואטסאפ. ברמה הטכנית מארק דיבר על יכולות ההצפנה שפותחו בוואטסאפ ועל התוכנית להטמיע אותן במסנג'ר, כדי לגרום לנו תחושת ביטחון כך שנוכל להעביר את הסלון הפרטי שלנו לרשת".

האם הוא יכול לשכנע אותנו בנושא הפרטיות?
"הוא דיבר על מקום אחד שמכיל את הכול. העובדה שיש לך בית אחד יכול ליצור אצל המשתמש תחושת ביטחון גדולה יותר. עצם זה שהדברים יהיו בממשק נקי וחלק, בדומה לגוגל, תחושת הביטחון תתחזק. הכל יהיה נקי יותר, מהיר יותר, אינטימי יותר, מאובטח יותר ובתקווה שהאפליקציה תחזור למגמת עלייה ולימיה הגדולים. עצם זה שיהיו יותר אנשים שאתה מכיר תיצור תחושה קהילתית".

הלייק ייראה אחרת?
"בפייסבוק החזות פחות חשובה, הצעירים כבר יצאו מהפלטפורמה הזו. יותר מעניין אנשים לדעת כמה אנשים צפו בסטורי שלהם וכמה לייקים ותגובות הם קיבלו".

עריכה: איתמר זיגלמן

01/05/2019

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


פייסבוק
פייסבוק  |  צילום מסך מתוך פייסבוק
Paris