רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

אפשר להרזות עם פחמימות בתפריט?

ד"ר מאיה רוזמן הסבירה: "בריאות הנפש היא חלק חשוב מהעניין" • תפריט מומלץ לאוהבי הפחמימות המעוניינים בהורדת משקל


מדברים הרבה על דיאטות חלבונים, אי אפשר לרדת במשקל כשאוכלים הרבה פחמימות?

מחקרים מראים שאת התוצאות הטובות ביותר מבחינת ירידה במשקל ושמירה עליו לאורך זמן, אפשר לקבל כשההיענות לתהליך היא הגבוהה ביותר.

איך משיגים היענות גבוהה? מתאימים תפריט קל ונוח, שלא כולל תחושת רעב פיסית אפילו לדקה אחת, ושמכיל את המאכלים שהכי אוהבים.

וכן, אפשרי בהחלט לעשות את זה עם פחמימות, ויחסית הרבה.

אז נכון שדיאטות דלות בפחמימות מסוגים שונים תופסות חלק נכבד בטרנד, ונכון גם שהן מניבות את התוצאות הגדולות ביותר כשמדובר בטווח הקצר. אבל הן לא מתאימות לרוב האנשים, עקב קושי נפשי לוותר על הפחמימות הזמינות, המרגיעות, המנחמות, וקלות ההכנה.

דיאטת אטקינס שאינה מאפשרת לאכול פחמימות, הדיאטה הקטוגנית – דיאטת השומנים בה אפילו ירקות צריך להגביל, דיאטת האדם הקדמון ועוד שיטות מסוג זה מצליחות מאוד עקב השפעתן על הגדלת קצת המטבוליזם של הגוף והפחתת התיאבון, אבל בשורה התחתונה ברוב המקרים אחרי תהליך שמיועד לזמן קצר – יש עליה חזרה למשקל ההתחלתי.

מנת פחמימה בדיאטה לירידה במשקל מכילה כ-100 קלוריות. זה יכול להיות למשל:

2 פרוסות לחם קל, או פרוסה עבה של לחם מלא (שאינו לחם קל), או פיתה כוסמין קטנה, או 4 פריכיות אורז, או כוס חד פעמית אורז מבושל / פסטה / כוסמת / קוסקוס / פתיתים, או תפו"א אפוי.

התפריט יכול להכיל גם נשנושי פחמימות וסוכרים, כמו 2 וופלים או 2 פתיבר, או שורה שוקולד, או חטיף בריאות, או עוגייה, או ארטיק קרח והכי בריא – נשנוש פרי.

דוגמה לתפריט פחמימות של 1200 קלוריות:

ארוחת בוקר:

2 פרוסות לחם קל (או כל מנת פחמימה אחרת מהרשימה לעיל)

2 כפות גבינה/קוטג'

ירקות

שתיה חמה עם מעט חלב

ארוחת ביניים:

כריך מלחם קל עם גבינה צהובה 9% או פרי או כל נשנוש פחמימתי מהרשימה לעיל

שתיה חמה כרגיל

ארוחת צהרים:

150 גרם חזה עוף או דג בגריל או 3 קציצות מבושלות/אפויות

+ מנת פחמימה מהרשימה לעיל

+ ירקות בתנור בכמות בלתי מוגבלת

אחר הצהריים:

שתיה חמה עם כל נשנוש פחמימתי מהרשימה (אפשר שוב כריך קל, ואם רוצים מתוק אפשר כריך עם כפית ריבה או דבש)

ארוחת ערב:

2 פרוסות לחם קל או כל מנת פחמימה אחרת מהרשימה (כן, אפשר תפוח אדמה או פסטה גם בארוחת הערב!)

+ ביצה

+ 2 כפות טונה או גבינה 5% מכל סוג (אפשר קוטג'/בולגרית/צפתית וכו')

+ סלט ירקות גדול עם כף שמן זית או טחינה

נשנוש לילה מול הטלוויזיה:

יוגורט 1.5% (אפשר בטעם פרי) או לבחור עוד נשנוש פחמימתי מהרשימה

21/06/2019
הישארו מעודכנים

לחם
לחם  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image