איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"הילדים הם גם קהל היעד וגם המפרסמים"

סגן שר הבריאות הכשיר פרסום מזון מזיק לילדים, שהוכח כי מגביר את מכירתו • הביקורת: "הפרסום יגרום לילדים לחיות פחות מהוריהם"


במשרד הבריאות החליטו לא להגביל פרסום מזון לא בריא לילדים. דפנה הראל כפיר, עיתונאית מאתר הצרכנות 'פואנטה', טענה: "כבר כמה שנים טובות משרד הבריאות לכאורה מנסה להילחם בזה, זו כנראה מלחמה מאוד קשה". היא הוסיפה: "אנחנו מדברות על הרבה מאוד חטיפים, גם חטיפים מלוחים, שהם לא פחות מזיקים ממתוקים, זה לא רק שוקולד וביצת קינדר". לדבריה, את הפרסום רואים בצורה בוטה, בין השאר, במופעי חנוכה לילדים.

עוד אמרה הראל כפיר כי "פורסם מחקר שבו ראו שהילדים הם לא רק הגורם שצופה בתכני הפרסום, אלא הפכו להיות המפרסמים עצמם. משתמשים בילדים כדי לפרסם את המוצר, דרך העלאה לאינסטגרם וכו'. ברשות להגנת הצרכן ממש אובדי עצות". היא העריכה שהתופעה הזו רק תגבר.

30/07/2019
הישארו מעודכנים

איפה הכסף - תוכנית כלכלית עם ענת דוידוב
איפה הכסף - תוכנית כלכלית עם ענת דוידוב