רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

מחוזקים לעולם

כיצד ניתן למנוע שבר בירך ולחזק את הגוף בגיל השלישי • ד"ר מאיה רוזמן מחזקת ומתחזקת • פינת המחקר


מה צריך לעשות מבחינה תזונתית כדי להפחית סיכון לשבר בירך? ד"ר מאיה רוזמן עם תשובה מפתיעה.

שבר כזה בהחלט מפחית בצורה משמעותית את איכות החיים בגיל המבוגר, וגם אחרי ניתוח לא תמיד יש הצלחות. יש גורמים רבים לשברים כאלו, ולמרות שהם קורים בעיקר בגלל נפילות חשוב לשמור על מסת עצם תקינה.

העצמות נבנות עד גיל 20-30 לכל היותר, אבל גם בגיל 70 אפשר לשמור על מה שיש כדי שלא יהיה פירוק עצם מוגבר ועליה בסיכון לשברים.

לשם כך כדאי להקפיד על צריכה תקינה של חלבון, שנמצא בביצים, מוצרי חלב ובשר ודגים, וגם בקטניות שזה חלבון צמחי, בעיקר בסויה. וגם על צריכה תקינה של סידן, שנמצא בעיקר במוצרי חלב מתוכם העשירה ביותר היא גבינה צהובה. הסידן נמצא גם בטופו וחלב סויה, וגם בטחינה גולמית אבל רק כזו שעשויה מ-100% שומשום מלא.

לאחרונה פורסם מחקר בו עקבו מספר שנים אחרי 75,000 נשים מעל גיל 50, ובדקו את צריכת האלכוהול ואת מקרי השברים בצוואר הירך. על פי התוצאות המפתיעות צריכת אלכוהול מתונה כל יום הפחיתה את הסיכון לשברים בירך, ומבין סוגי האלכוהול הצטיינו הבירה, ועוד יותר יין אדום יבש.

 

09/08/2019
הישארו מעודכנים