רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
איריס קול

מאמן טוב מאמן לחיים

הבחירה במאמן אישי יכולה לגרום לנו להצליח או שהיא יכולה להיות מפלה גדולה • מאמן הכושר והתזונאי מורן טלר עם הטיפים לבחירה הנכונה


אז הצלחתם לצבור את מלוא המוטיבציה, החלטתם לעשות שינוי בחיים, וכדי להעלות את
אחוזי ההצלחה בחרתם באימונים אישיים ככלי לפיתוח היכולות שלכם בדרך למטרה, ועכשיו
הגיע הזמן לבחור את המאמן הנכון בשבילכם. לא כל כוכב רשת עשוי להיות מאמן כושר טוב. קיימים בתחום מגוון מאמנים בטווח גילאים שונים, למודי ניסיון ובעלי הסמכות מרשימות בתחומים שונים. אתלט הוא לא בהכרח המדריך שיוכל להוביל אותך להשגת המטרות.

קחו לדוגמא את מאמני הכדורגל שככל הנראה לא נבחרים בזכות מראה, גיל או כושר גופני אלא על
פי ניסיונם העשיר. מאמן כושר הוא כמו מאמן כדורגל רק עם שחקן אחד. מטרת המאמן היא להוביל אותך, המתאמן, באופן אסטרטגי לתוצאות הרצויות כמו ירידה במשקל, עלייה במסה, חיזוק שרירי הגב וכו'.

איך נבחר את המאמן האידיאלי?
הסמכות: כל מאמן נדרש להציג את ההסמכות שניתנו לו. ישנם מגוון מוסדות בארץ להכשרת מאמנים, בנוסף להשתלמויות במסגרת העבודה. בקשו מהמאמן שיציג בפניכם את ההסמכות שלו. בנוסף, לרוב לכל מאמן התמחויות ייחודיות, לדוגמא אימון לצורך ירידה במשקל, אימון סוכרתיים או אימון נשים בהריון. וודאו כי יש לו את ההסמכות הדרושות לאימון קהל היעד הזה מראש.

חוזה: מסמך כתוב הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. וודאו כי המאמן אכן עובד באופן מסודר עם חוזה כתוב שעליו יש לחתום לפני תחילת תהליך העבודה המשותף. בנוסף חייב להיות מצוין בחוזה סוג הביטוח שיש ללקוח במהלך האימון. ישנם אימונים במרחב הפתוח או במכוני כושר למאמנים בלבד, חשוב לוודא שאתם מכוסים בביטוח מקרה הצורך. 

מטרות מוגדרות מראש: מאמנים רבים מתחמקים מקביעת מטרות מראש. הסיבה פשוטה, כמו בכל עסק גם המאמן שלכם רוצה לקוח מרוצה, על מנת למזער את האפשרות לאי שביעות ואכזבה מצדכם,  הדרך הקלה ביותר היא פשוט להימנע מהגדרת מטרות מראש. אין מטרה – אין אכזבה. ועל כן חשוב להבין ולהגיע עם מטרה ברורה.

המטרה שלכם צריכה להיות מורכבת משני פרמטרים: מה אני רוצה להשיג? תוך כמה זמן אני רוצה להשיג זאת?
לדוגמא: אני רוצה לרדת 3 קילו, אני רוצה להגיע ליעד בתוך חודשיים וחצי.
שימו לב, מטרה חייבת להיות מוגדרת על ידי זמן, מטרה כמו "אני רוצה לרדת חמש קילו" היא בגדר
משאלת לב בלבד ולא מטרה, כי היא אינה תחומה בזמן פעולה. 
נכון, לעיתים אנו מעמידים בפנינו מיני מטרות לא רציונליות ואף כאלו העלולות לפגוע בבריאותנו.
תפקיד המאמן להגדיר יחד איתנו מטרות רציונליות שיגרמו לנו להיות מרוצה תוך כדי שמירה על
הגוף והבריאות שלנו.

כימיה: חיבור אישי עם מאמן היא גורם מאוד חשוב לצורך שיתוף הפעולה ולכן חייב כל מאמן להתחיל באימון ניסיון. האימון לא חייב בהכרח להיות בחינם, אבל במידה ותחליטו לרכוש חבילת אימונים הוא אכן אמור להתקזז עם הסכום ששילמתם. אלו ללא ספק כללי הברזל בבחירת מאמן נכון. 

למרות זאת, מתי מאמן כושר לא מקצועי במהלך העבודה השוטפת? 
1. אימון ללא מטרות - מאמן שלא קבע אתכם מטרות מוגדרות ובפרק זמן מוגדר גם הוא
מראש.
2. אימון ללא תוכניות כתובות – הדרך הטובה ביותר לקמת את הביצועים שלנו היא על ידי
תיעוד כתוב של מהלך והשגי האימון. במידה והמאמן מגיע בידיים ריקות, תהיו בטוחים שאין
לו את היכולת לזכור במדויק את המשקל של כל סט וסט ואת התרגילים עליהם עבדתם
יחדיו. מצב שכזה מעכב באופן ישיר את מהירות ההתקדמות לעבר המטרה.
3. מאמן שמסתמס במהלך האימון – זכרו, התשלום למאמן הוא עבור הליווי צמוד במהלך
האימון, ואתם מצפים ממנו להשקיע את מלוא תשומת הלב בכם. על מנת שיוכל לבדוק מכל
זווית אפשרית כי אכן התרגיל מתבצע כהלכה יש צורך להסב את מלוא תשומת הלב
למתאמן בלבד. 
4. מאמן שאוכל במהלך האימון – במהלך האכילה, מהירות התגובה מוגבלת והמתאמן נתון
בסיכון. מהירות התגובה המאמן חייבת להיות מרבית במהלך האימון במידה ותנועה
מתבצעת לא נכון כחלק מתרגיל או חלילה המתאמן מאבד שיווי משקל.
5. דו שיח במהלך התרגיל – לדבר זה כיף, זה יוצר חיבור ועניין, מעביר את הזמן, ואם זאת
מאמן שממשיך לדבר אתכם לאחר שהתחלתם בביצוע תרגיל יכול לגרור לפציעות בשל מנח
שגוי של הגוף ועלול אף להסתיים באסון. רמת הריכוז של המאמן והמתאמן במהלך התרגיל
חייבת להיות גבוהה ביותר ולכן שיחות אלו חייבות להיפסק. (נוציא מן הכלל את מילות
החיזוק או תיקונים קלים שנאמרים ללא קשר עין עם המתאמן)
6. צילום או הסרטה במהלך האימון – בהמשך להבנה כי רמת הריכוז של המאמן בעבודתכם
חייבת להיות בכל מאת האחוזים מאמן שמצלם אתכם לצורך פרסום במדיה החברתית שלו
אם או בלי לשאול אתכם חייב להפסק. 
7. טרנד במקום מיקוד למטרה - מאמן שעושה אתכם פעילויות טרנדיות שלא מובילות אתכם
למטרה הן מיותרות. לדוגמא ריצה למרחקים תהיה מיותרת אם מטרתכם היא להעלות מסת
שריר. 


לסיכום עלינו לזכור, מאמן טוב יכול להיות נכס לבריאותכם והשגת מטרותיכם. ע"פ המידע כאן תוכלו
להבין את המדדים למציאת המאמן האיכותי והנכון ביותר לצרכים שלכם. היו עיקשים במציאת
האיכות המרבית עבורכם ותיווכחו שאימון ממוקד מטרה מוביל להרגשת סיפוק עילאית.


לפרטים נוספים ושאלות בנושא, ניתן לפנות למורן טלר באמצעות חשבון האינסטגרם:

Fityourlife_berlin

22/09/2019
הישארו מעודכנים