רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

שנהיה לראש, אבל בלי לעלות במשקל

כיצד תוכלו לעבור את ארוחת החג ולהישאר בגזרה? • ד"ר מאיה רוזמן עם המתכון המנצח: תכנון מוקדם במילוי הצלחת וסדר האכילה


חגי תשרי כבר כאן, כיצד תוכלו לצלוח את ארוחות החג מבלי לעלות במשקל? קיימות גישות רבות, וכמובן מיתוסים, בנוגע לתזונה נכונה בתקופת החגים. יש שימליצו להימנע ממנות מסוימות ואילו אחרים ממליצים להפחית בכמויות. ד"ר מאיה רוזמן המליצה בתוכניתה ברדיו 103fm על השיטות המנצחות לעבור את תקופת החגים שמחים וחטובים.

"בעיקרון אפשר לאכול ממש מכל מאכלי החג המסורתיים, בלי לעלות במשקל – אם נמנעים מנשנושים בארוחות ביניים וממאכלים מטוגנים בארוחת החג", הצהירה התזונאית והוסיפה דוגמאות לתזונה נכונה במהלך היום של ארוחת החג. 

רוזמן הדגישה את החשיבות של התכנון המוקדם גם בארוחות החגיגיות: "כדאי למלא את הצלחת מראש בכל מה שמתכוונים לאכול, ולא לקחת בכל פעם קצת". עוד הוסיפה הד"ר: "סדר האכילה בארוחה חשוב מאוד. כדאי להתחיל את הארוחה בירקות, להמשיך בחלבונים, ולהשאיר את הפחמימות לסוף".

ואם בכל זאת לא התאפקתם ועליתם במשקל - אל חשש, זה לא סוף העולם. ד"ר מאיה רוזמן הרכיבה במיוחד כמה תפריטים נחמדים שיכולים לעזור בירידה במשקל.

התפריט הראשון, שגם עוזר להיפטר מעודפי הנוזלים, הוא תפריט חלבונים לירידה מהירה שנועד ליום אחד בלבד. בתפריט זה אוכלים במשך היום 7 יוגורטים ועוד 2 ארוחות שמכילות חלבון וירקות. למשל: עוף או דג עם ירקות בתנור, או ביצה עם קופסת טונה וסלט. (חשוב להדגיש כי תפריט זה אינו מתאים למי שיש בעיות כליה או סוכרת).

תפריט נוסף שיעשה עבורכם את העבודה מתבסס על פירות וחלבונים. במשך היום יש לאכול 2 ארוחות של חלבונים וירקות, 2 יוגורטים ו־2 מנות פרי. למשל: בבוקר לאכול יוגורט ופרי, בצהריים עוף או דג עם ירקות בתנור וסלט, אחר הצהריים עוד יוגורט ופרי, ובערב ביצה, חצי קוטג' וסלט גדול.

התפריט השלישי והאחרון נקרא 'דיאטת שלוש' שבטוח יהיה לכם קל לזכור. במשך היום אוכלים:
3 מנות סלט ירקות גדול עם כפית שמן.
3 פרוסות לחם קל.
3 מנות חלבון, למשל: ביצה / טונה / מאה גרם גבינה 5% / מאה גרם חזה עוף.
3 מעדנים 0%.
כלומר, לאכול 3 פעמים ביום יוגורט, ועוד 3 פעמים ביום – סלט + מנת חלבון + פרוסת לחם קל.

כל שנותר לאחל - שתעבור עלינו תקופת חגים טעימה ומזינה, מבלי להשאיר עקבות.

 

עריכה: רון שהין

27/09/2019
הישארו מעודכנים

ד"ר מאיה רוזמן
ד"ר מאיה רוזמן  |  צילום יח"צ: סיוון שחור