איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"נוסעים עמדו באוטובוס מחדרה במשך כשעה וחצי"

שמרית נוטמן שמתגוררת בזכרון יעקב ועובדת במרכז, סיפרה כיצד השפיעו השיבושים בתנועות הרכבת • מנהל התקשורת וההסברה ברכבת ישראל הגיב לטענות


החל מאתמול בבוקר (ד') שובשה תנועת הרכבות בתחנות קיסריה-פרדס חנה, בית יהושוע, נתניה ועוד בשל עבודות שדרוג שיימשכו עד ליום ראשון. בינתיים תושבי הצפון נותרו מנותקים. שמרית נוטמן, שנוסעת מדי יום מביתה בזיכרון יעקב לעבודה בתל אביב שיתפה במה שעבר עליה היום בדרכים ללא הרכבת. בהמשך: מנהל התקשרות וההסברה של רכבת ישראל הגיב לטענות.

שמרית נוטמן: "אני הייתי מהאמיצות שניסו להגיע היום לכיוון המרכז. בדרך כלל אני עולה על האוטובוס שמגיע לרכבת בבנימינה וממנה נוסעת לתל אביב במסלול שנמשך כשעה. היום במקום לצאת בשבע וחצי הקדמתי בשעה ולקחתי את האוטובוס שמחליף את הרכבת, ובזכותו זכיתי לבקר בחצי ממדינת ישראל כולל פרדס חנה וחדרה ובמקום להגיע תוך שעה, הגעתי לתל אביב אחרי שעתיים וחצי. היו באוטובוס נוסעים שלא היה להם מקום לשבת ונאלצו לעמוד והיו גם נוסעים שאפילו לעמוד לא יכלו כי האוטובוס היה מפוצץ. ברגע שלא ניתן לנסוע ברכבת, אחרים מנסים לחפש אופציות נוספות שבדרך כלל מאריכות את הדרך בצורה משמעותית".

אמרו לנו שלא צריך לגור במרכז, שאפשר לגור בפריפריה ולנסוע לעבוד במרכז, היום אנחנו מגלים שזה לא עובד.
"נכון. דווקא נתיב פלוס שהושמץ בכותרות הוא זה שהציל אותנו היום. זה קיצר לי את הנסיעה בחצי שעה. אחרת היינו מגיעים תוך שלוש שעות".

מתן ברקוביץ': "תנועת הרכבות שובשה החל מאתמול בעקבות החלפת מספר מרכיבי מסילה, מדובר במבצע מאוד מורכב שכולל מספר רב של גורמים, דבר שאילץ אותנו לשנות את תנועת הרכבות. ברור לנו שמדובר באי נוחות גדולה. היו מי שפרסמו שמדובר במצור לתושבי הצפון. ברור לנו שאוטובוס או שאטל לעולם לא יחליף רכבת אך לא צריך להגזים. נערכנו יחד עם משרד התחבורה והקמנו חדר מצב שמנתר את המצב בכבישים והנחנו קווי אוטובוסים לתגבור. תושבי הצפון שרוצים להגיע מחיפה לתל אביב מומלץ להגיע לחוף הכרמל".

אבל רק הרגע שמענו שהנסיעה לוקחת שעתיים וחצי ועוצרת בכל מדינת ישראל.
"שאטל ואוטובוסים לא מחליף רכבת. לרכבת יש נתיב תחבורה משלה ואף כלי רכב לא מפריע לה. ברגע שיש הפסקת רכבות נותנים מענה אך זמן ההמתנה מתארך. אנחנו מתחילים אוטוטו את שעת השיא של סוף השבוע וביום ראשון כבר יחזרו הרכבות לפסים עם מסילות חדשות. אנחנו מחליפים מרכיבי מסילה ששוקלות במצטבר 15 מיליון טון והשדרוגים הללו הכרכיים. אנחנו משקיעים היום על המון תוכניות פיתוח כדי להגדיל את כמות הקווים כדי לאפשר חלופה לקווים גם בימי עבודת תשתיות".

 

עריכה: איתמר זיגלמן

28/11/2019

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


"נוסעים עמדו באוטובוס מחדרה במשך כשעה וחצי"
"נוסעים עמדו באוטובוס מחדרה במשך כשעה וחצי"  |  צילום: דוברות רכבת ישראל
Paris