ד"ר מאיה רוזמן

ארוחה על השעון

האם באמת צריך לאכול כל שלוש שעות? • ד"ר מאיה רוזמן הפריכה עוד מיתוס: "הגוף מספיק חכם כדי לאותת לנו מתי צריך לאכול"


במסגרת פינת המיתוסים, ד"ר מאיה רוזמן מפריכה מדי שבוע מיתוסים מעולם התזונה והדיאטות, והפעם: האם על מנת לשמור על תזונה בריאה, צריך לאכול כל שלוש שעות?

"אם חולים בסוכרת, אז חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות כל שלוש שעות על מנת לשמור על האיזון ברמות הסוכר בדם במשך היום, אך בנוגע למי שאינו חולה בסוכרת - אכילת ארוחה כל שלוש שעות היא  מיתוס.

לדעתי צריך לאכול לפי תחושות הגוף, לאכול אם רעבים, ולא לדחוף אוכל לקיבה רק כי עברו שלוש שעות מהארוחה הקודמת. אם לא רעבים - לא לאכול, ואם עברו שעתיים מארוחת הביניים וכבר רעבים - לא צריך לחכות שעה אלא לאכול את הארוחה הבאה. השעון לא היה קיים מאז בריאת העולם, והגוף מספיק חכם כדי לאותת לנו מתי צריך וכדאי לאכול, ומתי לא.

הרכבתי תפריטים שבהם אוכלים במשך היום מתי שרוצים, העיקר שמגיעים לכמות חלבון וקלוריות מסוימת.

לדוגמה, 'דיאטת עשר' שהמצאתי עבור מטופלת שלי שלא מצליחה לאכול בשעות קבועות ומסודרות ומעדיפה לאכול כשיוצא לה במשך היום: קבענו 10 מזונות שמכילים 120-100 קלוריות שהיא יכולה לפזר במשך היום בשעות שנוחות לה, ולכן סה"כ תפריט זה מכיל כ-1,200 קלוריות".

להלן רשימה של 10 פריטי מזון, שאפשר לאכול בכל צירוף שרוצים:

  1. עוגייה או חטיף
  2. פרי
  3. חזה עוף
  4. תבנית ירקות בתנור (קישואים/דלעת/דלורית/כרובית/חציל/פלפל)
  5. תפו"א אפוי
  6. שקית במבה קטנה
  7. כריך מלחם קל עם גבינה צהובה 9%
  8. חצי גביע גבינה 5%
  9. קופסת טונה או ביצה
  10. סלט ירקות גדול עם כף טחינה
האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
10/01/2020
הישארו מעודכנים

פינת המיתוסים
פינת המיתוסים  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images