סיון כהן

"התלמידים כולם בבידוד, ואנחנו נערכים ללמידה מרחוק"

מנהל תיכון ברנר איציק חולדאי על ההנחיות שהביאו את כל תלמידי בית הספר להישאר בבתיהם


מנהל תיכון מקיף ברנר בגבעת ברנר איציק חולדאי על בית הספר שתלמידיו שוהים בבידוד לאחר שאחד התלמידים נמצא נשא של הנגיף. משרד החינוך ואנשים רבים מסייעים: "אנחנו נערכים לבנות שגרה לתלמידים".

לא נעים להיות בבית ספר סגור, אתה שם?
"כן".

אף אחד לא בא? 
"התלמידים בבידוד לא יכולים לצאת מהבית".

למי אמרת אתמול שהפרת צו הינה עבירה פלילית?
"לתלמידים, המורים רובם לא בבידוד. רוב המורים חיים את חייהם ועוד מעט יגיעו לבית הספר. אנחנו נערכים ללמידה מרחוק, התלמידים כולם בבידוד וקיבלנו ידיעות פה ושם על מישהו שמפר את הבידוד".

למה התלמידים בבידוד והמורים לא? 
"קודם כל זאת שאלה שאת צריכה להפנות למשרד הבריאות, אני לא מנחה אם בידוד או אי בידוד".

זה מה שמשרד הבריאות אמר לך?
"משרד הבריאות אמר לנו לבודד את כל התלמידים ואת כל המורים שהיו במגע עם התלמיד. אני מבין ממשרד הבריאות שיש הבחנה בין שתי האוכלוסיות האלה, כי התלמידים נוסעים יחד בהסעות, עוברים בקבוצות לימוד, נמצאים בהפסקות ביחד. המורה, התנועה שלו במרחב היא יותר ספציפית. אבל צריך לשאול אותם".

אתה באת במגע עם תלמידים?
"עם תלמידים כן - עם התלמיד החולה לא".

התלמיד חולה או נשא?
"הוא חולה בקורונה".

אותו תלמיד שהיה בשער 8 בדרבי?
"כן".

הוא ידע שהוא מגיע לבית הספר בהיותו חולה?
"לא ממש לא, מה פתאום? אנחנו מדברים על פער של כמעט שבוע בין שני הדברים. הוא היה במגע עם החולה הראשון בקורונה בחנות הפיראט האדום".

בעלי 'הפיראט האדום' עשה לנו בלגן גדול בארץ.
"ממה שאני יודע הוא עקב אחר ההנחיות בסוף אף אחד לא בוחר את זה לעצמו". 

יש הבדל בין נשאים וחולים ואנחנו לא יודעים מי נשא ומי חולה.
"עברתי סטאז' זריז באפידמיולוגיה בשבוע האחרון, צריך לזכור שיש פער של כמה ימים לפחות בין הרגע בו אדם עלול להפוך למסוכן ועד לרגע שבו מבינים את זה הרבה פעמים. פתאום מודיעים שאדם שהיה באזור כך וכך אבל כשהיה הוא לא ידע. התלמיד שלי הוא ילד נחמד שעשה מה שאמרו לו וברגע מסוים אמרו לו שהוא צריך להיכנס לבידוד. אחרי שבוע התברר שהוא חולה והכל קורה ב'דיליי'. הרבה פעמים אנחנו מבינים דברים בדיעבד. יש לי פה מורים שקשה להם להכניס את הילדים לגן ולקבוע תור לרופא, למרות שעל פי הנחיות משרד הבריאות הם בריאים לגמרי".

אילו פעולות אתה נוקט מכאן והלאה?
"כולם בבידוד עד יום חמישי הבא".

אין בית ספר עד יום חמישי?
"נכון".

איך נערכים?
"אנחנו עושים פעולות בכל מיני כיוונים ,הרבה אנשים עוזרים לנו, משרד החינוך התגייס פה מאוד חזק, הרבה אנשים טובים מכל מיני כיוונים, אני לא מספיק לענות לטלפונים. תודה לכל מי שפונה אלינו ועוזר לנו, זה מאוד מחמם את הלב. אנחנו נערכים לבנות שגרה לתלמידים שתתחיל היום אחה"צ של למידה מבחוץ, בנינו נוהל מסודר של יצירת קשר עם התלמידים פעמיים ביום, לראות שהם בסדר ואם יש ילדים שנמצאים במצב נפשי פחות טוב, אז יצירת קשר יותר עמוקה ואנחנו בודקים איך אנחנו מקדמים אותם לימודית בימים האלה. חושבים קדימה, יכול להיות שמשהו יקרה בכל מערכת החינוך, אנחנו הראשונים ומהבחינה הזאת יש לנו יתרונות כי אנחנו עובדים על למצוא פתרונו בזמן שבתי הספר האחרים מלמדים. כמו שכרגע נראה מבחינתנו, בשבוע הבא הייתה אמורה להיות חופשת פורים ולא היינו אמורים ללמוד יותר מדי".

המשפחות של התלמידים גם בבידוד?
"לא, לא, מה פתאום, כל אחד נוהג איך שנוהג. מי שיכול לא ללכת לעבוד אז יש חלק שמעדיפים להישאר בבית עם הילד".

אלו ההנחיות שקיבלת?
"ההנחיות הן נורא פשוטות האנשים היחידים שצריכים להיות בבידוד הם האנשים שבאו במגע ישיר עם אותו תלמיד. במקרה שלנו הרחיבו לכל תלמידי בית הספר כי קשה להגיד מי הלך איתו לאותו חדר שירותים, המורה לא הולך לאותו חדר, מי עבר איתו במסדרון או ישב איתו על ספסל בהפסקה. הרחיבו לכל בית הספר כי קשה להגיד מה התלמידים המסוימים. כל מי שלא היה בקשר עם התלמיד מוגדר כבריא, לא צריך להיות בבידוד ולא להתרחק מאף אחד ולכן כל המשפחות זה שהן קרובות לילד מסוים הילד הוא בריא. הוא בבידוד רק מחשש שיידבק".

05/03/2020

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


ענת דוידוב
ענת דוידוב  |  צילום: 103fm
Paris