ד"ר מאיה רוזמן

תרד - לא מה שחשבתם

גם אתם האמנתם שאם תאכלו תרד תהפכו להיות 'פופאי', ולא הבנתם למה זה לא קורה? • ד"ר מאיה רוזמן מנפצת את מיתוס הילדות שלכם


כבכל יום שישי הפריכה ד"ר מאיה רוזמן מיתוס מעולם התזונה, והפעם: האם אכילת תרד תורמת בצורה משמעותית לעליית כמות הברזל בגוף?

"הברזל נמצא בכמות גדולה בעיקר בכבד בקר ועוף. יש ברזל גם בקטניות, בשיבולת שועל, ירקות, וטחינה, אבל אולי כדאי  לנפץ את המיתוס לגבי כמות הברזל בתרד.

אמנם, בצרור עלי תרד יש כמעט 3 מ"ג ברזל - בערך רבע מכמות הצריכה ליום שלם - אבל הברזל הזה אינו זמין לגוף במלואו. הסיבה לכך, היא שבתרד יש חומצה פיטית שנקשרת אל הברזל ומונעת ממנו להיספג בגוף.

בעבר ניסו לשכנע ילדים לאכול קציצות תרד כדי להיות חזקים, ואף הייתה סדרת טלוויזיה מצויירת לילדים על מלח בשם 'פופאי' שאוכל תרד ונהיה חזק באותו רגע, אבל היום אנחנו כבר יודעים שכדי להיות חזקים - צריך לאכול דווקא מאכלים אחרים".

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
06/03/2020
הישארו מעודכנים

פינת המיתוסים
פינת המיתוסים  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images