103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

אוזני המן: הגרסה הבריאה

רוצים להכין אוזני המן בריאות לחג הפורים ולא יודעים איך? • ד"ר מאיה רוזמן המליצה: "המילוי העדיף הוא חלבה ללא סוכר"


במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן על פרטים חשובים הקשורים לעולם התזונה שאולי לא ידעתם, והפעם: לכבוד חג הפורים, ד"ר רוזמן המליצה על מתכון לאוזני המן בריאות, והסבירה על הערך התזונתי שיש לפרג.

"במשפחת צמחי הפרג מינים רבים, מהם החשוב הוא פרג האופיום - ממנו מפיקים גם את זרעי המאכל. פרג האופיום הוא גם המקור לתרופות כמו מורפין, קודאין (שמשמש כתרופה לשיכוך כאבים ונגד שיעול), ונרקוטין שהוא סם מרגיע.

בזרעי הפרג יש 500 קלוריות למאה גרם, והם מכילים מעל 43 אחוזי שומן.

מכיוון שפרג שאינו טחון היטב (כמו גם זרעי שומשום שלמים) הוא אינו מתעכל לגמרי במערכת העיכול, ובחלקו יוצא שלם החוצה. כמות הקלוריות הנספגת היא לעיתים קטנה הרבה יותר. 

הפרג מכיל גם מינרלים רבים. כמות הברזל בו גבוהה מאוד - 8.6 מ"ג ברזל למאה גרם פרג (להשוואה, במנה של עוף או דג יש פחות מ- 3 מ"ג ברזל).

בפרג יש גם כמות עצומה של סידן - 1367 מ"ג סידן למאה גרם. וזה יותר מאשר גבינות צהובות ומאכלים אחרים.

פרג נחשב אחד המילויים הכי בריאים ואיכותיים לאוזני ההמן".

פרג, טחינה, קקאו וסילאן - כיצד תוכלו להכין בבית אוזני המן בריאות?

"אפשר להכין את הבצק מקמח מלא, וחמאה או שמן קוקוס בכבישה קרה, ואפילו לא לשים בו סוכר. לבצק מקמח שקדים יהיה ערך בריאותי טוב אף יותר, וזה גם טעים יותר.

המילויים העדיפים לאוזני המן הם חלבה ללא סוכר. הטחינה ממנה היא עשויה מכילה חלבונים, ברזל, סידן, ויטמינים B ושומנים חשובים.

בנוסף, אפשר להכין מילוי מטחינה, קקאו וסילאן שמערבבים. רצוי לשלב במילוי גם אגוזי מלך או אגוזים אחרים שאוהבים, וגם אפשר לשלב פירות יבשים קצוצים.

במקרה כזה מדובר במנה עם ערך בריאותי מעולה".

06/03/2020
הישארו מעודכנים

אוזני המן
אוזני המן  |  צילום: הדס פרוש/פלאש90