ד"ר מאיה רוזמן

פעילות גופנית לימי הבידוד

איזו פעילות גופנית כדאי לעשות בימים בהם כולנו בבית? • ד"ר מאיה רוזמן המליצה: "פעילות אירובית מגדילה את הדופק וגורמת לשריפת אנרגיה"


מרבית התושבים שוהים בשבועות האחרונים בבתיהם במסגרת המאבק בנגיף קורונה, אבל כיצד ניתן להמשיך לבצע פעילות גופנית ולשמור על המשקל גם כאשר אנו בתוך הבית? ד"ר מאיה רוזמן סיפרה על הפעילות הספורטיבית המומלצת לבית, והסבירה:

"פעילות אירובית מגדילה את הדופק, את צריכת החמצן בשרירים ואת שריפת האנרגיה. ככל שהפעילות ממושכת יותר או מאומצת יותר, וגורמת לדופק ולצריכת הצמחן לעלות - כך שורפים יותר קלוריות. 

גם פעילות כוח מגדילה את צריכת האנרגיה בגוף, ובנוסף תורמת להגדלת מסת השרירים בגוף. היתרון הוא שככל שיש יותר שרירים - הגוף שורף יותר אנרגיה ושומן, גם כשיושבים ולא זזים. בניגוד לתאי השומן שלא דורשים אנרגיה רבה כדי להתקיים, או השיער שלא זקוק להרבה אנרגיה כדי לצמוח - תאי השרירים זקוקים לאנרגיה רבה כל הזמן, גם בשעה שלא עושים פעילות גופנית, רק על עצם קיומם.

לכן, חיזוק שרירי הרגליים, למשל, יכול לעזור בצמצום היקפי הבטן באמצעות הגדלת המטבוליזם הכללי.

חשוב לזכור שכדי לשמור על מסת השרירים ולא לפרק אותם, צריך לאכול מספיק חלבון. הכמות תלויה בעיקר במשקל הגוף וכמות הפעילות שעושים.

אם לא עושים בכלל פעילות גופנית, הגוף עלול לפרק שרירים ואז זה מפחית את כמות הקלוריות ששורפים ליום, מה שבדיעבד גורם להשמנה". 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
03/04/2020
הישארו מעודכנים

פעילות גופנית גם בימי הבידוד
פעילות גופנית גם בימי הבידוד  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images