הממשלה מנסה בימים אלה להגן על חברות התעופה שנקלעו למשבר חסר תקדים בזמן תקופת הקורונה, זאת באמצעות דיון שנערך היום (ד') באשר ל'חוק טיבי' המחייב את חברת התעופה להסדיר את זכויות הנוסעים בעת ביטול טיסה, עיכוב טיסה ודחיית טיסה מצד חברות התעופה. לעומת זאת, במידה ויידרשו חברות התעופה להחזיר בבת אחת את כל כספי הפיצויים ללקוח, הן עתידות לפשוט רגל וליפול לתהום עמוקה, אולי ללא יכולת להתאושש.
חבר הכנסת אחמד טיבי שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm והביא פרטים נוספים על הדיון שנערך אודות החוק: "יש בקשה של הממשלה לחוק שהוא הוראת שעה, באופן זמני לשלושה חודשים ככל הנראה. בממשלה אומרים שחברות התעופה מתקשות והן במשב, וזה נכון, חברות התעופה במשבר כי אין טיסות. אבל יש דרך לפתור את זה בלי לנשל את הצרכן ואת הנוסע הפשוט מזכויותיו".
על השאלה מה כדאי לעשות במקום הפגיעה בצרכנים, השיב טיבי: "המדינה צריכה לסייע ישירות לחברות התעופה ולקחת את כל הנתונים בחשבון, לעזור ולהשאיר את החוק כפי שהוא. במקום לעזור ישירות לחברות באמצעות משא ומתן מקרטע מול חברות התעופה, רוצים להשהות את ולהקפיא את החוק בכמה וכמה סעיפים".
בהמשך השיחה הוסיף בביקורת: "אנחנו כולנו מכירים במשבר שעברו חברות התעופה, וחלקן עשו עבודה מצוינת בתקופת הקורונה, אבל אנחנו לא הכתובת. לא האזרח".
בסוף השיחה עם דוידוב, הביע ח"כ טיבי את דעתו על בעיית האבטלה החמורה בחברה הערבית: "מתקופת הקורונה התווספו כ-13 אלף משפחות למעגל האבטלה, ואילו 25% חזרו מחל"ת בקרב הציבור היהודי, ורק 9% בקרב הציבור הערבי. בלאו הכי שיעור האבטלה בחברה הערבית היה גדול יותר מאשר בחברה היהודית. עכשיו המצוקה והפער גדלו עוד יותר".
עריכה: מיכל קדוש