זה רק ספורט

האם דיאטה חייבת להיות משולבת בפעילות ספורטיבית? • ד"ר מאיה רוזמן הפריכה עוד מיתוס: "אפשר בהחלט לרדת במשקל גם בלי לבצע פעילות גופנית"


כמדי שבוע, הפריכה ד"ר מאיה רוזמן עוד מיתוס מעולם התזונה, והפעם: האם כדי לרדת במשקל מוכרחים לבצע פעילות גופנית?

"למרות שפעילות גופנית נחשבת לחלק בלתי נפרד מתהליך הירידה במשקל, חשוב להדגיש באופן מפורש: אפשר בהחלט לרדת במשקל גם בלי לבצע פעילות גופנית.

הרבה אנשים לא אוהבים לבצע פעילות גופנית, או שעובדים קשה ולא מצליחים לפנות זמן לפעילות. אם עובדה זו תמנע מהם להתחיל את הדיאטה, מתוך מחשבה שאין טעם לבצע דיאטה אם לא עושים ספורט, כדאי לדעת שמדובר בטעות.

נניח שאישה מסויימת שורפת 1700 קלוריות ביום, ונניח שתפריט הדיאטה שלה מכיל 1000 קלוריות. זה אומר שהגוף נאלץ לפרק כל יום 700 קלוריות מרקמת השומן שלו, כדי לקבל את האנרגיה שחסרה לו.

700 קלוריות שוות למאה גרם שומן (אפשר לראות גם שעל חבילת חמאה של מאה גרם רשום 720 קלוריות). 700 קלוריות חיסכון ליום - זה המון! כדי לשרוף 700 קלוריות בפעילות גופנית צריך לרוץ מהר למשך יותר משעה, או לצעוד שעתיים, או לבצע אימון קשה מאוד בחדר הכושר, וזאת כל יום! במילים אחרות, החיסכון הקלורי הגדול יותר הוא מהדיאטה עצמה ולא מהפעילות הגופנית. 

ולמרות שאפשר לעשות דיאטה בלי לשלב בה פעילות גופנית, כדאי לעשות זאת - זה כל כך חשוב לבריאות. אני אומרת דבר כזה: יש 1440 דקות ביום, אי אפשר להשקיע 40 דקות בלבד לפעילות גופנית?"

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
26/06/2020
הישארו מעודכנים

פינת המיתוסים
פינת המיתוסים  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images