103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור

המירוץ לסידן

המאזינה סובלת ממחסור בסידן • מהם המאכלים שיעזרו לה לפתור את הבעיה ולהעלות את רמות הסידן בגופה? • ד"ר מאיה רוזמן עם המזון המומלץ


המאזינה סובלת ממחסור בסידן שהוביל לירידה בצפיפות העצם בעמוד השדרה ובעצם הירך. היא פנתה לד"ר מאיה רוזמן שתסייע לה במציאת פתרונות תזונתיים לבעיה, וסיפרה כי לאור תוצאות הבדיקה שהצביעו על ירידה בצפיפות העצם, היא החלה לאכול טחינה גולמית בתור תרופה, ונוטלת פורמולה שמסייעת בספיגת הסידן של 200 מ"ג. היא ציינה כי היא במשקל תקין, וה-B12 שלה הוא 240.

ד"ר מאיה רוזמן הסבירה: "מבחינת הכמות של הסידן, בדרך כלל מדברים על 1,000 מ"ג, במקרה שלך אני רוצה שתגיעי ל-1,200 מ"ג ליום מוצרי חלב הכי עשירים בסידן, בגבינה צהובה 9% יש קצת יותר סידן מאשר ב-30% אבל בשתיהן יש הרבה מאוד סידן. בגבינות הלבנות יש מלא סידן, בריקוטות למיניהן, ב-3 כפות יש 500-600 מ"ג. כדי למנוע התדרדרות נוספת את צריכה להקפיד להגיע ל-1,200, ב-3 כפות ריקוטה יש 600, תאכלי פרוסת גבינה צהובה שיש בה 300, יחד זה 900 מ"ג".

והוסיפה: "בטחינה גולמית משומשום טהור אין כל כך הרבה סידן. בטחינה גולמית משומשום מלא צריך לדעת שיש הרבה קלוריות, בכול כף יש לפחות 150 קלוריות ו-100 מ"ג סידן. כמה דברים חשובים כדי לשמור על צפיפות העצם צריך שיהיה משקל על העצמות. המשקל על העצמות- כל פעילות שתעשי זה טוב, כולל הליכה, שחיה שיש שם ירידה במשקל הסגולי של המים - זה טוב. כל פעילות שתעשי על בסיס יום יומי זה למניעת התדרדרות. כמו כן, קצת להיות בשמש בשביל ויטמין D, יותר טבעי, ייספג בטוח יותר טוב. כל הדברים האלה ביחד - אני לא בטוחה שאת צריכה את התוסף. תיקחי כדור B12 למציצה מתחת ללשון כל יום, 240 זה קצת, זה לקראת הנמוך".

לסיום, המאזינה תהתה האם צריכה של גבינה צהובה לא עלולה להעלות את רמת הכולסטרול בדם, האם סרדינים בריאים, והאם נכון להוסיף פטרוזיליה לחביתה עבור הברזל שיש בה. על כך השיבה ד"ר רוזמן: " בפרוסת גבינה צהובה 28% יש בסביבות ה-30 מ"ג כולסטרול. בביצה יש בסביבות 300 מ"ג ובגבינה צהובה 9% יש פחות מ-8 מ"ג כולסטרול. אז אין שום בעיה מהבחינה הזאת; בפחית סרדינים יש לך רק 64 סידן, שזה פחות ממה שיש בכף טחינה אפילו; לגבי הפטרוזיליה, אין בזה מספיק בשביל שזה ימלא לך את הצרכים לכל היום. יש בפטרוזיליה 6 מ"ג ברזל ב-100 גרם". 

 

עריכה: עופרי גליכמן

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
31/07/2020
הישארו מעודכנים

גבינה צהובה טובה לרמת הסידן?
גבינה צהובה טובה לרמת הסידן?  |  צילום: Ingram Images