103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
איפה הכסף
עם ענת דוידוב

תקועים בארץ

מנכ"ל ישראייר על הנזק הכלכלי העצום שצפוי לחברה במידה ולא יאפשרו לה למכור כרטיסי טיסה במהלך הסגר: "כשאין בהחלטות היגיון, הציבור לא מציית להם"


מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס שוחח עם אלון גל וליאת רון ב-103fm על החלטת בג"ץ לדחות את עתירת החברה לאפשר לה למכור כרטיסי טיסה, גם למי שרוצים לצאת לחופשה לאחר החלת הסגר בישראל.

"אנחנו 7 חודשים בתוך האירוע הזה, אנו חברת התעופה היחידה ששומרת על כשירות של כל מטוסיה וכל טייסיה", סיפר סירקיס, והוסיף: "לא היה יום אחד שהפסקנו לפעול, וכל התקופה הזאת נלחמנו. נלחמנו שייפתחו את אילת ליותר טיסות, ונלחמנו שיאפשרו ביצוע של טיסות למדינות ירוקות, וגם כאן אנחנו נלחמים, זה חלק מהעניין", הסביר בהתייחס לעתירה לבג"ץ.

לדבריו, "לא חשבנו לרגע שיהיה פה איזה שהוא זבנג וגמרנו, זה אירוע תהליכי שיימשך עוד חודשים רבים, כך שאנחנו צריכים לשמור את האנרגיות שלנו. ומה שבעצם בג"ץ אמר לנו היום, זה שנמצה את התהליכים מול קובעי המדיניות, קרי - משרד הבריאות, הממשלה, ועדת הקורונה ומשרד התחבורה. וכמו שהוא אמר, אנחנו נמצה את ההליכים הללו, ואם אנחנו נרגיש שאין שינוי במדיניות, אז נשוב אליו".

סירקיס גם התייחס להתבטאות של שרון אלרעי-פרייס, ממלאת מקום ראש שירותי הציבור במשרד הבריאות, שאמרה הבוקר ב'רשת ב', כי הסיבה שאוסרים על מכירת כרטיסים היא בגלל שרוצים לייצר שוויון בין אלה שיכולים לקנות לבין אלה שלא. "בואו נפרגן לה, היא אמרה את האמת, ואנחנו אוהבים שאנשים אומרים את האמת", הסביר סירקיס, והוסיף: "קודם כל היא רמזה שההחלטה הזאת (לאסור על מכירת כרטיסי טיסה) לא בדיוק חוקית. אבל הדבר שהכי מעניין, ודווקא אותו לא מספיק מדגישים, היא אמרה שההחלטה הזאת לא התקבלה על רקע לוחמה בתחלואה, היא אמרה שכשמשפחה נכנסת לרכבה הפרטי ונוסעת לשדה התעופה שהוא מקום מפוקח, מצולם וכו', ובדרך היא עשתה בדיקת קורונה ומביאה תוצאה שהיא לא נושאת את הנגיף, אז היא לא רואה שום פסול בזה, והפסול היחיד שהיא רואה, זה פסול שוויוני".

לטענת אלון גל: "אם אנשים יתחילו מכל מיני סיבות להיכנס לאוטו ולהסתובב, אז בעצם כל ההנחיות לא רלוונטיות עקב היעדר מנהיגות של הממשלה, שגורמת לכך שכל אחד מוצא לעצמו את הסיבה, 'הנה מותר לנו לנסוע'". על כך השיב סירקיס: "אני חושב שהבסיס המרכזי לציות, אם מדובר בחוקים ואם מדובר בנהלי עבודה - זה כמובן אמון, והדבר השני זה היגיון".

עוד אמר מנכ"ל ישראייר: "גם לנו בתוך החברה יש נהלי עבודה ואנשים מקפידים עליהם. למשל, אנחנו החברה היחידה שהדיילים שלה טסים עם חליפות החלל הללו, משום שאנחנו סבורים שזה מה שצריך לעשות כדי להגן על אנשי הצוות, יש ציות וזה מתבצע, יש בזה היגיון, ואני סבור שמה שקורה היום זה שיש החלטות נטולות היגיון, ומכיוון שאין בהן היגיון, אז הציבור לא מציית להן".

עכשיו אנחנו רואים שיוצאים טיסות, כולם אנשים שקנו כרטיסים לפני הסגר או מה?
"לנו יש בתקופת הסגר מעל 150 טיסות, ממוצאי שבת ועד 10 באוקטובר יש לנו 130 טיסות".

מלאות אבל?
"אנחנו נקיים את הטיסות הללו, אם יהיו מלאות או לא, משום שיש לנו מחויבות. יש לנו מחויבות למי שקנה כרטיסים לפני הסגר ויש לנו מחויבות להשיב את האנשים שיצאו מהארץ. שיעור התפוסה של הטיסות הללו עומד על קצת מעל 50%, אני מדבר על טיסות למדינות ירוקות. אני מניח שאם לא הייתה מגבלה, זה היה מטפס ל-80%, והנזק הכלכלי נאמד בשני מיליון דולר".

עריכה: אמיתי דואק

01/10/2020
הישארו מעודכנים

מטוס ריק - טיסות בזמן קורונה
מטוס ריק - טיסות בזמן קורונה  |  צילום: Laurel Chor/Getty Images