ינון מגל ובן כספית

סמוטריץ' על התקציב: "הפך סחורה זולה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס למשבר סביב התקציב, וטען: "גנץ לא רצה לתת לנתניהו תחנת יציאה, ובכך הפך את ישראל לבת ערובה"


ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, שוחח הבוקר (ד') עם ינון מגל ואבי בניהו והתייחס למשבר סביב תקציב המדינה. לדבריו, בנימין נתניהו ובני גנץ לקחו את התקציב כבן ערובה, כל אחד משיקוליו הפוליטיים שלו. בהמשך, הוא התייחס לפרויקט המטרו, ולעמדתה של שרת התחבורה מירי רגב על הנושא. בהמשך: האם חשף סודות מדינה?

ח"כ בצלאל סמוטריץ' לא חסך בביקורת כלפי הממשלה והעומדים בראשה, בנימין נתניהו ובני גנץ: "נתניהו גם הוא עתיר זכויות שעומד בראש מחנה הימין אבל כמעט ולא יישם את מדיניות הימין. נתניהו לא איש שמאל אבל לצערי הרב הוא רחוק מלממש מדיניות ימין. צריך להיזהר מפולחן אישיות וצריך להיות מסוגלים לבקר ולדרוש ממנו. מותר להיות ענייניים. אני לא מוכן שהוא יהפוך לקדוש מעונה. תקציב המדינה, קודש הקודשים של כלכלה בכל מדינה, הופך לסחורה זולה פוליטית שנגזרת מהשאלה למי נוח לצאת לבחירות, מתי ובהתאם לאיזה סקר".

הוא הוסיף ואמר: "יש אנשים שיש להם אינטרס לעסוק בזה, הם עסוקים כל הזמן בפוליטיקה גם במפלגה שלהם עצמם וגם בקבלת ההחלטות הכי חשוב, דרמטיות והרות גורל למדינת ישראל – הכול פוליטיקה. אנחנו מתעסקים במה חשוב וטוב לאזרחי מדינת ישראל, לכאוב איתם את הכאב. תקציב המדינה לא מעניין אותם והטיפול בקורונה לא מעניין אותם. אם מדינת ישראל הייתה חשובה לגנץ יותר מפוליטיקה, היה לפני 4 חודשים תקציב מדינה. אבל הוא לא רצה לתת לנתניהו תחנת יציאה ולקח את מדינת ישראל והכלכלה שלה כבת ערובה כמו נתניהו, לטנגו צריך 2".

ח"כ סמוטריץ' התריע: "גם נתניהו וגם גנץ לקחו את תקציב המדינה ואת הכלכלה, ואנחנו עלולים לשלם עליו בריבית דריבית, כבן ערובה, כל אחד מהשיקולים הפוליטיים שלו"

"ניסיון לסכסך את הפריפריה עם המרכז"

בהמשך, מתח ביקורת על החלטותיה של שרת התחבורה מירי רגב, והתייחס ליוזמת הרכבת לאילת שנפלה: "זה ניסיון הציני לסכסך את האוכלוסיות במדינת ישראל אחת בשנייה. סתיו שפיר עשתה את זה שנים וכעת מירי רגב עושה את זה. אין קשר בין המטרו להשקעות בפריפריה, הוא ימומן ברובו המוחלט מהשקעות פרטיות או מהשבחת הקרקע". הוא הסביר כי: "מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי עצום, יש לזה היבטים משקיים עצומים. המשבר הזה מתמקד בעיקר באזורים הצפופים, אזורי הביקוש – גוש דן. יש תוכנית – רכבת כבדה, קלה ומטרו ותשתיות אוטובוסים עם רשת נתיבים מהירים שנועדה לפתור את הבעיה. המטרו יעזור לכל אזרחי ישראל לא רק לתושבי המרכז, ישפר את הכלכלה".

עוד הוסיף חבר הכנסת: "צריך להשקיע בפריפריה, זה לא קשור למטרו וכל כאב הלב שלי על מה שעשתה מירי רגב זה הניסיון לסכסך את הפריפריה עם המרכז. כשאני דחפתי את הרכבת לאילת זה לא היה בשביל אילת, בתחבורה בשונה מכלכלה, ההיצע מייצר את הביקוש. אם תהיה רכבת יהיה אפשר להקים עוד 2 ערים גדולות בערבה בדרך אלילת וזה חזון גדול. פה צריך לדעת, פרויקט הרכבת לאילת נתקע מסיבות מדיניות, בגלל ההתנגדות המצרית. כי הרכבת עוקפת את תעלת סואץ ,אפשר להגיע לנמל אילת, להעמיס את המטענים על רכבת ולהגיע לים התיכון".

ההתנגדות המצרית מונעת את הרכבת לאילת?
"חד משמעית, היו אפילו רעיונות מימון סינים. הסינים הסכימו להקים את הרכבת והמצרים הורידו את הסיפור הזה מדינית, אני מקווה שאני לא חושף סודות מדינה. אני מאמין שאפשר לבנות מודל של רכבת לאילת שתשלב גם נוסעים וגם מטענים".

 

עריכה: עופרי גליכמן

28/10/2020

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'  |  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
Paris