הכלכלן החינוך נחום בלס, ראש תוכנית החינוך במרכז טאוב, התייחס לדו"ח המרכז וטען כי יש לחדש את הלימודים באופן אחר המתווה הנוכחי: "ישנם נזקים משני סוגים - גם לימודיים אבל בעיקר רגשיים. מתרבים המחקרים שמראים שמדובר בנזקים ארוכי טווח, הן ברמת הפרט והן ברמת המשק בכללותו".
בהמשך תמיר לאון, אנתרופולוג יישומי וחוקר תרבות צעירה, התייחס למצבם של תלמידי ישראל: "הלימודים בזום הוציאו את החשק של ילדים ללמוד. 16% מבני הנוער אומרים שהיו רוצים קשר עם איש מקצוע בתחום הטיפולי. לפני הקורונה זה לא היה יותר מ־3%".