רון קופמן ואריה אלדד

דובר עיריית ת"א: "אנחנו נפחית את מקומות החניה"

איתן שוורץ סיפר על השינויים התחבורתיים שצפויים לקרות בתל אביב בעשור הקרוב: "בעולם היום נהוג שיש אלטרנטיבות של תחב"צ"


למרות הפיתוחים הרבים שחלו בתל אביב-יפו בשנים האחרונות, כמו: סלילת שבילי אופניים, הסבת נתיבי תנועה רגילים לנתיבי תחבורה ציבורית, החדרת פרויקט הרכב השיתופי 'אוטותל' ועוד. רוב ההתניידות בקרב תושבי העיר עדיין מתנהלת באמצעות רכב פרטי. סביב נתונים אלו ביקש ניסים משעל לשוחח עם דובר עיריית תל אביב-יפו איתן שוורץ, שסיפר לנו על שינויים באגף התחבורה בעיר, וגם: מה עתיד להיות כאן בעשור הקרוב?

למעלה מ־50 אחוז מהנסיעות בעיר הלבנה מתבצעות ברכב פרטי. הדבר גורם למצוקת חנייה, פקקים נוראיים, ואזרחים עצבניים במיוחד שרק רוצים להגיע הביתה. לאחרונה, החלה העירייה לנקוט בגישה טבעית יותר, ולעזור לתושבי העיר לעבור לאלטרנטיבות התניידות אחרות כמו אופניים, תחבורה ציבורית, וכדומה. שוורץ ביקש לספר למאזינים כי בעשור הקרוב תעבור העיר שינויים רבים בכדי לסייע לאזרחים לזנוח את הרכב הפרטי, ובכך לאוורר את כבישי העיר העמוסים.

ומה בדבר החנייה? "חנייה זה דבר שהביקוש שלו רק גובר, אבל אף פעם ההיצע לא פוגש את הביקוש", הסביר דובר עיריית תל אביב-יפו. "הדרך היחידה למנוע את זה שבעוד דור כולנו לא נתקע בפקק אחד גדול היא למצוא עוד אלטרנטיבות".

בו זמנית לא יכול היה שוורץ להתעלם מעניין הסביבתי. שכן, כולנו יודעים את הערך של המהלך הזה לטווח ארוך. "בעולם היום נהוג שיש אלטרנטיבות של תחבורה ציבורית, ואגב אם אתה תסתובב בעיר שלנו אתה תראה שהתחבורה הציבורית בעיר היא פנטסטית. קשה להגיע לפה בגלל הפקקים, אבל בתוך העיר הרבה יותר קל להתנייד כבר עכשיו. יש הרבה מאוד נתיבי תחבורה ציבורית ואנחנו מכפילים את הרשת".

עריכה: עדן בן ארי 

08/01/2021

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


רון קופמן ואריה אלדד
רון קופמן ואריה אלדד  |  צילום: 103fm
Paris