103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
בן כספית ואריה אלדד

האם ריקלין חזה את תיק 4000?

בציוצים משנת 2015 שנחשפו לאחרונה, קושר העיתונאי שמעון ריקלין לסיקור האוהד לרה"מ באתר 'וואלה' • שי ניב ('גלובס') עם כל הפרטים


בימים האחרונים נמצאו ציוצים של שמעון ריקלין שמהם עולה שהוא כמעט מנבא את פרשת 'וואלה' ותיק 4000.

שי ניב, שהיה באותם ימים פרשן פוליטי בעיתון 'גלובס', הביא גילויים בדיעבד ששופכים אור שונה על הפרשה: "לימים אנחנו מבינים שבאותו זמן 'וואלה' של אלוביץ' מנסה ליצר דריסת רגל משמעותית בעולם העיתונות הכלכלית, במקרה הזה 'גלובס'. אני חוזר לשלהי 2015 כשמתקבלת החלטה בגלובס לסגור את מוסף הערב ולפטר עשרות עובדים ועיתונאים. 'גלובס הערב' היה אחד המוצרים המרשימים שהפכו את 'גלובס' אז לעיתון שהיה מעבר לעיתון כלכלי. הטענה הייתה שהעיתון מפסיד יותר מדי והחליטו לפטר אנשים. לא ידענו אז, אבל מתברר שממש באותם ימים עבדו על פיילוט ב'וואלה', בשיתוף פעולה צמוד של כמה אנשים בודדים ב'גלובס', של מוסף שיקרא 'וואלה ניוז'. מוסף מודפס, משהו שהיום קשה לייצר בו כסף, שאמור להיות מופץ יחד עם עיתון 'גלובס' ולכלול נושאים שונים כמו פוליטיקה וביטחון".

ניב אישר כי הסברה הייתה שהמהלך משרת אינטרס של שאול אלוביץ' שאינו בהכרח כלכלי: "אפשר לטעון לקונספירציה, אנחנו פשוט לא ראינו את האינטרס הכלכלי בדבר, מה גם שלא הסכימו לחשוף את ההסכם שהיה אז בין 'וואלה' ל'גלובס'. באמת ראינו שהגיליון של אותו פיילוט הודפס בינואר 2016, ממש בתאריך שבו עובדי 'גלובס' מפוטרים בהמוניהם. דבר נוסף שקרה ממש באותו זמן זה שפוטרה הכתבת הפוליטית דאז של 'גלובס', לילך וייסמן, שהייתה סדין אדום גם אצל נתניהו ובעיקר אצל שרה נתניהו".

לסיום חשף ניב פרט מעניין נוסף: "זה מסוג הדברים שלא פורסמו מעולם, שאילן ישועה בכבודו ובעצמו שלח הודעות לאנשים בתוך מערכת 'גלובס' וביקש להוריד את אותה קבוצה של עיתונאים ולאפשר את העסקה שבסופו של דבר לא יצאה לפועל. המעורבות של אילן ישועה הייתה מאוד חזקה במיזם הזה".

עריכה: יעל טלמן

28/04/2021
הישארו מעודכנים

שמעון ריקלין
שמעון ריקלין  |  צילום: אמיר לוי/פלאש90