103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
ד"ר מאיה רוזמן

בטטה כתומה, בטטה סגולה

גם אתם ראיתם את הבטטה הסגולה בשווקים ותהיתם מה ההבדל בינה לבין הכתומה? • ד"ר רוזמן הסבירה: "בבטטה הסגולה נוגד חימצון שמפחית סיכון לסרטן"


כמדי שבוע, הפריכה ד"ר מאיה רוזמן עוד מיתוס מעולם התזונה, והפעם: בזמן האחרון ניתן לראות בשווקים בטטות בצבע סגול. הגיוון לעין הוא משמעותי, וגם הטעם מעט שונה - אך האם ערכה הבריאותי של הבטטה הסגולה שונה משל הבטטה הכתומה?

"לבטטה הכתומה הרגילה יש את הפיגמנט שנקרא בטא קרוטן, הלוא הוא ויטמין A בצורתו הצמחית שחשוב מאוד למערכת החיסון, עוזר להתמודד עם נגיפים, חשוב לבריאות העור, וכידוע גם דרוש לראיית לילה. לבטטה הסגולה יש פיגמנט אחר - הצבע הסגול, אנאטוציאנין, שחשוב לגוף לא פחות אבל מסיבות אחרות. זהו נוגד חימצון חזק מאוד שעוזר להפחית סיכון לסרטן מסוגים שונים, וגם לדלקות.

אז איזו בטטה עדיפה? לשתיהן אינדקס גליקמי נמוך, הן לא מקפיצות את הסוכר בדם ולכן מהוות אפשרות טובה אם יש נטייה לסוכרת. בשתיהן אותו מספר קלוריות (104 במאה גרם) ואותו אחוז סוכר (5 אחוז) שזו אותה כמות כמו בגזר. עקב הפיגמנטים נוגדי החימצון השונים, כדאי לגוון בין שני הסוגים. הבטטה הסגולה יכולה להיות מקור מצויין לצבע הסגול בתפריט שלנו, לצד כרוב סגול או בצל סגול".

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.
07/05/2021
הישארו מעודכנים

פינת המיתוסים
פינת המיתוסים  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Images