ינון מגל ובן כספית

פגישת ביטון מיכאלי "זה לא עניין פרסונלי"

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה לדבריו של ח"כ ביטון וסרבה לומר אם תפגוש אותו • בהמשך הדגישה: "לא נרוץ עם מרצ בבחירות הבאות"


על רקע הרפורמה בתחבורה הציבורת וההתנגדות של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) על סעיפה, שרת התחבורה מרב מיכאלי ביקשה לעלות לשידור ולהגיב לדבריו של ביטון בתוכנית, שתקף בחריפות את התנהלותה. 

"בואו נדבר על העובדות, מדובר פה במהפכה אדירה שהיא טובה במיוחד לפריפריה ולמי שבאמת משתמשות ומשתמשים בתחבורה הציבורית", טענה השרה מיכאלי בפתח השיחה. "מי שבאמת באמת זה כלי התחבורה שלהם בחיים, יחסכו מאות שקלים בחודש. אפילו המחירים הזולים ביותר, מקומות שהיה בהם שקל וחצי, ילדה או ילד שנסעו פעמיים ביום בשקל וחצי הלוך חזור לבית הספר, 20 יום בחודש, ושילמו 60 ש"ח על הנסיעות האלו, עכשיו ב־49.5 ש"ח בחודש נוספים לא רק לבית ספר אלא גם לחוגים, לסבא וסבתא ולכל מי שהם רוצים".

בתגובה לאמירותיה ציינו המגישים: "יש המון ערים שעכשיו המחיר של התחבורה הציבורית יעלה". שרת התחבורה השיבה כי "התשובה היא לא, המחיר של התחבורה הציבורית יורד. המחיר הכללי של השימוש שלהם יורד כי אנחנו סידרנו להם כרטיס אזורי שהוא זיל הזול - 49 ש"ח לחודש. אני מתייחסת לעובדות ובעובדות השימוש בתחבורה ציבורית הולך להיות מוזל ושלא נדבר על זה ב־75 ומעלה יסעו בחינם, לא רק באוטובוסים אלא גם ברכבות הקלות".

"למה ברמלה צריך לשלם כמו בתל אביב?", שאלו המגישים, ומיכאלי הסבירה: "השאלה היא מי האוכלוסייה שמשתמשת בתחבורה הציבורית, לא לאן הם נוסעים. אני רוצה שהם יגיעו מכל מקום לכל מקום. בכל המקומות האלו מי שמשתמשים בתחבורה הציבורית יחסכו המון כסף. רכבת תמיד הייתה יותר יקרה והיא עדיין מסובסדת ב־70 אחוזים. ועדיין כרטיסי החופשי חודשי החדשים שמשולבים רכבת ואוטובוס הם זולים יותר ומשתלמים הרבה יותר".

"מפלגת העבודה היא מפלגת היציבות של הקואליציה הזאת"

בהמשך, התייחסה שרת התחבורה מרב מיכאלי לטענה כי ביטון מעוניין לפגוש אותה וכי גנץ אף פנה אליה בנושא: "גנץ לא פנה אליי מעולם. לא יודעת במה מדובר. כך או כך לנו הייתה אמורה להיות פגישה, אני הסכמתי לבוא אליה, לא אני הברזתי ממנה אחרי שהעברנו פרטים מדויקים על הרפורמה. אני בקשר עם ראש הממשלה ועם שר האוצר. זה לא עניין פרסונלי. למען הדמוקרטיה הישראלית אכן צריך לשמור על הקואליציה והממשלה הזאת וצריך לעשות כל מאמץ. לכן, כיו"ר מפלגת העבודה, שהיא מפלגת היציבות הקואליציה הזאת שמעולם לא הצביעה נגד הקואליציה, לא היה בה מורדים או מורדות, ממשיכות לעשות כל מאמץ כדי לשמור על הממשלה והקואליציה הזאת".

"זה אגו? יש לך אגו כזה גדול?", תקף ינון, ומיכאלי השתעשעה מאמירתו: "זאת תהיה הפעם הראשונה שמישהו יאשים אותי באגו, תודה על המחמאה ינון זה מרגש. כמו שאמרתי, מדובר פה בעניין מקצועי מהמעלה הראשונה. אני אגיד יותר מזה, אנחנו פתחתנו את הרפורמה להערות ציבור. זאת פעם ראשונה מאז קום המדינה שתעריפי התחב"צ נפתחו להערות ציבור, עשיתי את זה בהתנדבות ממש לא הייתי חייבת".

עוד הדגישה כי לא קיים סיכוי שירוצו עם מרצ בבחירות הקרובות, מה שהוביל את בן כספית לשאול כיצד תסביר זאת לנינים. "הנכדים של אורי זה באמת ראיה קדימה. אני לא מתעקשת על שום דבר, אני בונה את מפלגת העבודה מחדש. אני מזכירה לכולם כמה אף אחד לא האמין שזה יהיה אפשרי כשהיא הייתה 0.3 בסקרים. וגם עכשיו, כשנגיע לבחירות ואני מאוד מקווה שזה היהיה רחוק מאוד כי הממשלה הזאת טובה מאוד, אננו נמשיך ונבנה את מפלגת העבודה בשביל לבנות חזרה את הכוח הפוליטי של המרכז שמאל לטובת מדינת ישראל הציונות", סיכמה השרה מיכאלי. 

עריכה: שני רומנו

16/06/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


שרת התחבורה מרב מיכאלי
שרת התחבורה מרב מיכאלי  |  צילום: מרים אלסטר/פלאש90
Paris