רז שכניק

דיג'יי, שים אותה ברמקולים

נועה קירל, אחת הזמרות המצליחות ביותר בארץ שכעת כובשת גם את הבמות מעבר לים, התארחה באולפן של רז שכניק • חלק א'


נועה קירל היא ללא ספק אחד השמות המוכרים והמצליחים ביותר במוזיקה הישראלית. רגע לפני שהיא כובשת לראשונה את פארק הירקון במופע ענק, רז שכניק אירח אותה ב־103fm. יחד, חזרו השניים לכל נקודות המפנה בקריירה הענפה ורבת ההישגים של קירל. 

אחד השירים המצליחים ביותר של קירל הוא 'מיליון דולר', בו אירחה את שחר סאול ואף השתתפה בכתיבתו עם רון ביטון, איתי שמעוני וירדן (ג'ורדי) פלג שאחראי גם על העיבוד וההפקה המוזיקלית. "רון ביטון הגיע לצפות בפסטיגל שהשתתפתי בו, סיימנו את המופע, הוא בא למאחרי הקלעים ואז הוא אמר 'יש לי שורה בראש שלא עוזבת אותי ואני כל הזמן שר אותה', וכשהוא אומר את זה אני כבר מתכוננת, זה כבר מוכן. פשוט רצתי אחריו, ואמרתי לו 'אני רוצה את זה, מחר אנחנו מקליטים את זה'", שיחזרה קירל.

"נפגשנו באולפן עם ג'ורדי ואיתי שמעוני, התחלנו לבנות את השיר הזה. אני חתומה גם על השיר, אני חלק מהיוצרים שלו", סיפרה, והוסיפה: "היה לי שלב בקריירה שהתחלתי לכתוב ולהלחין. לא חשבתי שאצליח לכתוב שיר, שאני אדע לעשות את זה. אני לומדת מהצוות שלי והיום אני ממש במצב שאני מרגישה שאי אפשר לכתוב לי שיר, אני חייבת להיות חלק מהכתיבה שלו כי רק אני יודעת להביא את עצמי. הם אנשים כל כך מוכשרים ויצאה המפלצת הזאת".

בעקבות ההצלחה הרבה של השיר, תהה שכניק האם לזמרת הייתה תחושה שמדובר בלהיט עוד במהלך יצירתו. קירל השיבה כי "יש הרגשה בסיסית שבעיניי זה טוב, אבל זה דיי מפחיד להגיד 'זה הולך להיות להיט'. אף אחד לא יודע. המרדף אחרי להיטים זה משהו שהוא נורא גדול, אני נכנסת לאולפן, עושה משהו שאני אוהבת ושלמה איתו. אם אני שלמה עם זה אני מאמינה שזה יוצא החוצה ואנשים מתחברים לזה. אני יכולה להיכנס בווייב של 'היום עושים להיט', אבל זה אף פעם לא הווייב, זה הווייב של היום אנחנו מתחדשים ומתעלים על עצמנו בשביל עצמנו, זה הווייב הנכון. העיקר שאני אצא עם משהו שאני שלמה איתו".

"זו פעם ראשונה שאמן ישראלי חותם על חוזה כל כך גדול"

לאחר שכבשה אינספור יעדים כאן בארץ, החליטה קירל לחצות את הים ולנסות את מזלה גם בעולם הגדול. לפני כשנתיים חתמה הזמרת על חוזה הקלטות ענק בארה"ב באטלנטיק רקורדס, חברת התקליטים הגדולה ביותר באמריקה. עם הסינגל הבינלאומי הראשון 'Please Don't Suck', החלה קירל גם שם לכבוש פלייליסטים רבים.

"לפני שחתמתי יצא לי לעשות מעין סבב, בכלל לא עיכלתי שאני במשרדים האלה", אמרה, "עד שלא באמת פיזית חתמתי לא עיכלתי את הדבר הזה, זה באמת משהו מאוד גדול. גם הכול ראשוני, זו פעם ראשונה שאמן ישראלי חותם על חוזה כל כך גדול. אני חושבת שעד עכשיו אני לא ממש מעכלת שזו הסיטואציה, זה מרגיש כמו חלום מטורף אבל גם מאוד מאתגר, זה מצריך ממני באיזשהו מקום לחזור להתחלה שלי. הגעתי לשם לפגישה, היה חיבור ממש טוב וחזרתי לארץ. אחרי שבוע הם התקשרו ואמרו שהם ממש רוצים ושאני צריכה לחזור. אני ממש זוכרת את הפגישה הזו שישבתי ודיברתי על עצמי, רעדתי, לא האמנתי שזה קורה לי. אבל מהרגע הראשון היה באמת חיבור טוב איתם, הם מאוד האמינו בי. זה חתימה, זה מאוד מרגש אבל הבנתי שיש הרבה עבודה לפני".

לטענתה מדובר בפרופורציות אחרות לגמרי לעומת ישראל. "מנטלית זה לא פשוט, אבל אני כל כך רוצה את זה ומבינה שזו הדרך שאני צריכה לעבור. להגיע לעולם הגדול זה לוקח זמן. אני זוכרת שקיבלתי את הפזמון ואמרתי 'ואו, זה כל כך טוב, אני לא מאמינה שזה שלי'. כתבתי גם חלק מהשיר, היה נורא נחמד. הוא פשוט משדר את הפופיות שאני רוצה להביא לעולם, אם הייתי באה עם משהו קצת יותר ים תיכוני אולי היו אומרים 'רגע מה זה'. רציתי להביא את הפופ, את עצמי ומשם לבנות את זה. הוא נכנס לפלייליסטים ממש מטורפים בעולם, לא חשבתי שזה יקרה. זה תהליך, שיר אחרי שיר עד שמשהו יתפוצץ".

התחלתה של קירל כזמרת בארץ לא הייתה קלה בלשון המעטה. זאת במיוחד כאשר היה מדובר בילדה שהיא רק בת 14 ורוב הביקורות היו סביב המראה החיצוני שלה. "לא היה לי על מה להסתכל, הכול היה דיי ראשוני. אני זוכרת שהגעתי לרוברטו עם הקליפ הזה והוא אמר 'אוקי, יפה', הוצאנו את זה, זה הגיע ל־7 מיליון צפיות ואז התחלתי להופיע. אני חושבת שפשוט רציתי שיכירו אותי כל כך, להצליח בזה, אז לא חשבתי יותר מדי. אני חושבת שיש משהו בחוסר מודעות של ילד, פשוט באתי ועשיתי את זה", שיתפה.

עוד התייחסה לאחד משיריה הראשונים שיצאו - 'מדברים': "ארז שרון כתב את השיר. הייתי מעריצה הכי גדולה שלו, הייתי מגיעה להופעות שלו, הוא הופיע אצלי בבת מצווה. הייתי מגיעה לכל הופעה, בוכה בהיסטריה. יצרנו איתו קשר ובעצם הוא כתב לי את השיר הזה. שהבן אדם שאני הכי מעריצה יכתוב לי שיר? זה מטורף. הוא ממש האמין בי. אף אחד לא דיבר עליי כשהשיר הזה יצא ואחרי זה זה מה שקרה, זה סוג של נבואה שהגשימה את עצמה".

בהמשך, שבו שכניק וקירל לשירים נוספים אשר היוו נקודת מפנה בדרכה המוזיקלית ואל הסיפורים מאחורי הלהיטים הגדולים. ביניהם: 'קילר', 'יש בי אהבה', 'רק אתה', 'חצי משוגע' ו'ביי לחופש'.

נועה קירל עם רז שכניק באולפן // צילום: מיה טורנובסקי/103fm

פרויקט 'אלבומי המופת' מפגיש בכל שבוע את העיתונאי רז שכניק עם גדולי המוזיקאים בישראל. יחד הם יוצאים למסע אל האלבומים שהיו סימני דרך בקריירה שלהם - ובפסקול הישראלי. 

לרשימת התוכניות המלאות בפרויקט לחצו כאן.

עריכה: שני רומנו

14/07/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


נועה קירל
נועה קירל  |  צילום: מיה טורנובסקי/103fm
Paris