אודי סגל וענת דוידוב

"ניסוי החיבור עם מרצ כבר נעשה - ונכשל"

השרה מרב מיכאלי, לקראת סבב הבחירות החמישי: "מפלגת העבודה תצא גדולה יותר וחזקה יותר, הסיעה שלנו היא היציבה ביותר בקואליציה"


לאחר שהתחוללה סערה לא קטנה בעקבות תיעוד מחריד של בזיזת מזוודות שלא הגיעו לבעליהן, שרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה) האשימה את חברות התעופה באובדן. סביב ידיעה זו, גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו ב־103fm עם השרה מיכאלי, אשר התייחסה לדברים ואף הביעה אופטימיות רבה ממערכת הבחירות הקרובה.

בפתח השיחה, התייחסה השרה מיכאלי לאפשרות כי מרצ והעבודה יתחברו. "הניסוי הזה של חיבור העבודה ומרצ כבר נעשה ונכשל, הוא חותך את מספר המנדטים של שתי המפלגות ואנחנו לא יכולות לקחת את הסיכון הזה. אני סומכת על מרצ, הם יעברו ויהיו בסדר גמור. מפלגת העבודה צריכה להמשיך בדרכה, להיבנות מחדש כדי להיות המפלגה שהיא בסופו של דבר היום בנוף היחידה שיש לה אידיאולוגיה ברורה, ערכים ברורים, פועלת למען מה שרוב הציבור בישראל רוצה".

עוד טענה כי "העובדה שבן גביר הפך להיות ח"כ בכנסת ישראל בחסותו של נתניהו ובאמת הו7פך להיות חלק מהנוף הפוליטי זה אכן דבר נורא איום ומחריד. הריצה המשותפת עלולה להגדיל את הסיכוי של נתניהו ל־61 ולא להקטין אותו, לכן אנחנו נעבוד ואני סומכת על מרצ".

בעקבות אמירותיה, תהו צמד המגישים מאיפה הביטחון כי מרצ תעבור את אחוז החסימה. מיכאלי השיבה כי "מרצ תעבור את אחוז החסימה, אין לי שום ספק. אני רואה את המחקרים, את הסקרים, את הנתונים, אני יודעת להגיד בפירוש שאין שום הגיון בהגדלת המחנה שרוצה להחליף את נתניהו בחיבור בין העבודה ומרצ. אני מדברת לא רק על נכון לעכשיו, אני מסתמכת גם על דברים שקרו בעבר".

"בואו נתקדם לדברים האמיתיים שמטרידים את הציבור הישראלי, אנחנו מדברות בימים של יוקר מחיה בלתי נסבל, מדברות ומדברים בימים של משבר כל כך גדול בהרבה תחומי חיים במדינת ישראל שאנחנו עדיין צריכים קודם כל להתייחס אליו, עם כל הכבוד לפוליטיקה. דווקא בתחום התחבורה אני שמחה וגאה להגיד שהצלחתי באמת להוציא כל כך הרבה דברים ממשבר של כל כך הרבה שנים . זה באמת הייתה זכות גדולה מאוד. כמובן שהעובדה לא תמה".

"מדינת ישראל מפסידה 40 מיליארד ש"ח בשנה מהפקקים ביבשה"

בהמשך, נשאלה שרת התחבורה האם היא יודעת להעריך מה הנזק הכלכלי בעקבות המשבר בנמלים, ואילו היא השיבה כי "אני בטוחה שיש מי שיספור אבל אנחנו מדברות במשבר עולמי. אני לא יודעת כרגע להגיד לך את הנזק הכלכלי מנמלים אני כן יודעת להגיד את הנזק הכלכלי מהפקקים, מדינת ישראל מפסידה 40 מיליארד ש"ח בשנה מהפקקים ביבשה".

"אחד המשברים הגדולים זה הנמלים", ציין יוכפז, והשרה מיכאלי הבהירה: "אני אומרת שאני כרגע לא זוכרת להגיד לך אבל פעלתי כדי לקצר שם את התורים ולפתור את המשבר הזה. פעלנו אני והמנכ"לית בהצלחה רבה וקיצרנו באופן מאוד מאוד משמעותי את התור הזה, פתחנו רציפים חדשים, הבאנו ידיים עובדות, אפשרנו להם להתקדם באופן ניכר בעבודה שלהם ועשיתי מה שצריך כדי שהמשבר הזה יגמר. אני מאוד מבינה שהפקק הזה הוא חלק מהבעיה של יוקר המחיה אבל הוא לא הדבר היחידי. הפקק בכבישים עולה למדינה לא פחות".

לדבריה, "לא בזבזתי את זמני בתקופה הזו למעשה אני ננזפת על ידי טובי מקורביי שעסקתי בשנה הזה הרבה יותר מדי בלהיות שרת תחבורה ולא מספיק בפוליטיקה, תקשורת וכו'. תן לי לספר לך מה עשיתי בתור שרת התחבורה - עניין הנמלים אמרתי, אני לא אחזור על זה. הפקקים בכבישים, אנחנו מדברות על היפוך פירמידה מוחלט שעשינו. שנינו את המדיניות והכיוון של משרד התחבורה. הבאנו השקעה חסרת תקדים בתחבורה ציבורית על כל הרבדים שלה. הצטרפו 1,700 נהגים, מצטרפים 1,000 אוטובוסים השנה, הוספנו עד כה 1,500 נסיעות יומיות של אוטובוסים".

"בסוף מי שיושב בפקק לא מבין על מה את מדברת", תקף יוכפז. בתגובה, שרת התחבורה ביקשה לחדד כי "בסוף אי אפשר לפתור הזנחה של 20־15 שנה בשנה אחת מה לעשות, אבל עשינו כבר התחלות אדירות. חילצתי מתקיעות של שנים את פרויקטיי התשתית הגדולים ביותר, אם זה תוספת של מסילות של רכבת ישראל, הבוקר יצאה לראשונה רכבת כפולה מהרצליה לירושלים, קו שפתחנו אותו, עכשיו החזרנו את הרכבת מנתב"ג לסבידור בלילה".

יחד עם זאת, הדגישה מיכאלי כי "אני עומדת במאה אחוזים מאחורי ההתקדמויות האדירות שעשינו, עכשיו יש לי קמפיין שלם בשביל שנתפנה בו להראות לציבור את התוצאות האדירות האלה. יש היום 400 ק"מ של שבילי אופניים שנסללים, מתוכננים או מבוצעים ברחבי המדינה. אתה זוכר ששרת התחבורה הקודמת תקעה את שבילי האופניים של תל אביב עד שלא יהיה כסף לשבילים בפריפריה? היום יש שבילי אופניים מצפון עד דרום, בכל מקום במדינת ישראל. אנחנו מוציאות לפועל מהפכה חסרת תקדים שתוזיל את השימוש בתחבורה הציבורית במיוחד בפריפריה אבל בכל חלקי הארץ".

"האינטרס הישראלי הראשון במעלה - למצוא פתרון מדיני לסכסוך"

לקראת סיום השיחה, ביקשו צמד המגישים לחזור לנושא הפוליטי ולמערכת הבחירות הקרובה. שרת התחבורה מרב מיכאלי טענה: "אתם חייבים להודות שבמסגרת הבניה מחדש אנחנו באמת משנות את התופעות הרעות שהיו במפלגת העבודה בעבר, אפשר היה לראות איך המפלגה שהייתה הכי יציבה בקואליציה עם סיעה מלוכדת שעובדת יחד, למרות שהיא דמוקרטית ועכשיו יהיו בה פריימריז תכף אחרי שביום שני יהיה פריימריז לראשות. כוחות חדשים מגיעים, אנשים מצטרפים, יש באמת הרבה למה לצפות וכמובן יש תמיכה אדירה של ציבור במפלגה שנבנית מחדש".

"העמדה שלי כידוע היא שהאינטרס הישראלי הראשון במעלה הוא למצוא פתרון מדיני לסכסוך הישראלי פלסטיני על מנת להבטיח את קיומה של ישראל ואת בטחונה לנצח נצחים. הבנייה צריכה להתבצע באופן כזה שלא מסכנת הגעה לפתרון בהמשך", הבהירה, והוסיפה: "ירושלים היא בירתנו הנצחית אין שאלה לגבי הדבר הזה, בוודאי לא במפלגת העבודה שחוזרת מאוד חזק לציונות של מגילת העצמאות. מה שכן האינטרס שלנו הוא לדאוג שיהיה פה פתרון מדיני. לקראת ביקור ביידן החזרתי את כל המעברים שלנו עם ירדן ומצרים לשעות הפעילות שהיו להם לפני משבר הקורונה במסגרת המאמץ האדיר שלנו להחזיר כוח אדם ושירות מיטבי. אלה דברים מאוד חשובים".

על תופעת המזוודות בנתב"ג ותיעודי הבזיזה, אמרה: "עשיתי אתמול תדרוך יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה החדש. הוא קיים בהנחייתי וועדת בדיקה שמסקנותיה היו שלא הייתה שם ביזה. ראינו את התמונות ולפי וועדת הבדיקה מדובר היה בדבר מבויים שהפרטים שלו נמסרו אתמול בהרחבה. מישהו היה מתוסכל וממומר. מדובר היה במזוודות שלמעלה משלושה חודשים לא נמצא להן דורש. יש משבר מאוד גדול בתחום התעופה יש באמת בלאגן מאוד גדול ורוב המזוודות לא מגיעות מחו"ל או מגיעות באיחור. אתמול נמסרו 150 מזוודות חזרה לאנשים שלא הגיעו אליהם בזמן. נתב"ג ייקח את המקרה הזה וישתמש בו כדי לחדד את הנהלים ולשפר את ההתנהלות. מהבדיקה של רשות שדות התעופה עובד שהוא לא עובד של רשות שדות התעופה אלא של אחת החברות שפועלות".

האם אותו אדם שתיעד את המזוודות נשלח על ידי מישהו במטרה מסוימת? "זה לא כל כך משנה, מה שמשנה שאנשים צריכים לדעת שהמזוודות שלהם מטופלות בקפידה יתרה ובאכפתיות רבה", טענה השרה מיכאלי, "עכשיו זה יעשה עוד יותר מאשר קודם, מנכ"ל רשות שרות התעופה הודיע שהוא ישים פרויקטור שיהיה אחראי ספציפית לטפל בכל נושא המזוודות לאור הבלאגן שיש בעולם התעופה בימים אלה. עם כל הצפיפות, ויש שיפור מאוד משמעותי בתורים בנתב"ג בגלל מאמץ מאוד גדול שאנחנו עושות ועושים ובאמת מתחילות להצליח לגייס עוד כוח אדם, הדבר שאני לא אעשה זה אנחנו לא נבטל לציבור הישראלי טיסות. לא נבטל לא את האפשרות לטוס כמה שיותר. אין ביטולי טיסות כי אני לא רוצה לא לצמצם את האפשרויות ושלא יעלו המחירים".

"יש לנו עכשיו זמן להסביר מדוע העבודה היא המפגה שיש לה את הכלים הכי טובים"

לסיכום, חזרה מיכאלי למצב מפלגתה בסקרים האחרונים: "אני יודעת איזה אחוז עצום יש של מתלבטים בכלל בציבור הישראלי. יש לנו עכשיו זמן של לעשות את העבודה ולהסביר מדוע באמת העבודה היא המפלגה שיש לה כלים הכי טובים להתמודד עם הדברים הכי משמעותיים שמציקים לכל אחד ואחת במדינת ישראל. בפעם הקודמת היה לנו בקושי חמישה שבועות, עכשיו יש לנו גם יותר תקציב, מפלגה שעומדת על הרגליים ויכולה לנהל קמפיין. אנחנו הולכות לעשות את זה בכל הכוח".

עריכה: שני רומנו

13/07/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


מרב מיכאלי
מרב מיכאלי  |  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
Paris