עתיד מזהיר
עם ניל"י גולדפיין ומלי אלקובי

כולנו אנשים, אנשים פשוטים

חשים כי הגורם האנושי בעבודתכם מקבל די חשיבות? • ניל"י גולדפיין, מלי אלקובי ומיכל כוכב ניצן מ'כלמוביל' על החוש השישי של עולם העבודה • פרק 33


החברות הטכנולוגיות ברחבי הארץ הלכו ותפסו תאוצה במהלך השנים האחרונות, אך לצד התמורות המרשימות, חשיבות האנושיות והאכפתיות לא פחתה ולו לרגע אחד. בפרק ה־33 של עתיד מזהיר' בהגשת ניל"י גולדפיין ומלי אלקובי על כל החדשות החמות בעולם העבודה של הדור הבא, אירחו את מיכל כוכב ניצן, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת 'כלמוביל', ויחד שוחחו על הגורם האנושי במקומות העבודה, עתידניים ככל שיהיו. 

"באופן כללי אני חושבת שמי שלא הולך קדימה הולך אחורה", פתחה גולדפיין. "הכרחתי את בעלי לעשות חשבון ביטקוין, ועכשיו יש לנו. העולמות הללו כל פעם חווים עליות וירידות. היום אפשר לקנות הרבה דברים בביטקוין, אפילו רכב. כל התעשייה הזו הולכת ומשתנה. אפשר אפילו לקנות חלק מהמכוניות בעולם באמצעות האינטרנט. רכב בעיניי זה משהו מאוד אישי, כמו בית, הבית שלך והאוטו שלך זה התדמית שלך", הוסיפה אלקובי, "יש לנו קשר ריגשי למכוניות שלנו". 

בתגובה, חלקה כוכב ניצן מידיעותיה בתחום: "קנייה של רכב היא מאוד אמוציונלית, השנייה בגודלה אחרי בית, ולכן אנשים מייחסים לה הרבה חשיבות. 'כלמוביל' היא מובילת שוק הרכב כבר שנים רבות, וכל רכב חמישי שנוסע על הכביש הוא שלנו. אנחנו מחזיקים את 'מרצדס', 'יונדאי', 'מיצובישי', 'ג'נסיס', 'אורה' ועוד, אנחנו נכנסים גם לתחומי של רכבים חשמליים. משוק מסורתי בו כניסת מותגים חדשים הייתה אחת ל־15-20 שנה, בשנתיים נכנסים 50 אחוז מותגים חדשים. זה משנה את כל מפת התחרות, ומכניס דינמיקה ודרמה מאוד גדולה לשוק". 

"הבנו שהחברה חייבת להתאים את עצמה לתחרות"

"חברות חייבות להשתנות", הבהירה. "הבנו את זה לפני 3 שנים כשהחל הטפטוף, שהחברה חייבת להתאים את עצמה לתחרות ולהיכנס לקצבים אחרים. 'כלמוביל' תמיד הייתה חברה של אכפתיות, של אנשים מקצועניים שאכפת להם. בחברה יש נשמה יתרה. מה שפחות היה, היה התחום של פיתוח עסקי, של תחרות - המקצוענות והאכפתיות הספיקה להתמודדות עם התחרות שהייתה. התחלנו להוביל שינוי גדול, הבנו שעלינו לחזק שרירים ולפתח שרירים חדשים, ויחד עם זאת היה לנו מאוד חשוב לשמור על ה־DNA של החברה. האתגר היה איך משנים חברה כדי שתדע להתמודד עם תחרות, ומקביל שומרים עליה כמו שהיא".

בסיכום, אמרה ניל"י: "כמה שיש חדשנות טכנולוגית, כמה שהיא חשובה, וכמה שכל שוק משתנה מבחינה טכנולוגית בשנים האחרונות, אי אפשר ליישם את החדשנות הזאת מבלי לזכור שיש בני אדם מאחורי התהליכים, המותגים, הארגונים, המשקים. אם לא נהיה מודעים לצד של בני האדם, כנראה שפחות יהיה לנו עסק". "הדואליות הזאת מצליחה בטירוף, זה השילוב", הבהירה מלי. 

עריכה: חרות עזאני ומיכל קדוש 

01/04/2024

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


גרפיקה: אלון כץ
Paris