שוליית הקסם

הידעתם שבינה מלאכותית יכולה להפוך את עבודתכם לפשוטה הרבה יותר? • שירי טסמן וסהר כליף, ארכיטקט פתרונות AI ב'אלעד מערכות', סיפרו • פרק 03


צמד המילים בינה מלאכותית הפך לשם נרדף לכמעט כל שיחת מסדרון טכנולוגית במהלך השנים האחרונות. אך כיצד ניתן לתעל את תחום הבינה המלאכותית, הנקרא גם AI, לעולם העבודה הלכה למעשה? בפרק השלישי של 'טכנולוגיה חיובית' בהגשת שירי טסמן, אירחה את סהר כליף, ארכיטקט פתרונות AI בחברת 'אלעד מערכות', ויחד ניתחו לפני ולפנים את הסוגיה. 

"אני מסתכל על ה־AI יותר בעולמות של ניהול הידע", טען. "הארגון צריך לאתר ולמוצא את המידע שלו כמה שיותר מהר ובקלות. בעבר הכל היה ניירת, והשאיפה שלנו היא לעשות את השינוי לעולם של דיגיטציה והפחתת בירוקרטיה. הבינה המלאכותית נכנסת במקומות שבהם ניהול הידע לא יכול לתת מענה. לדוגמה אם אני מגיש חשבונית, ואני לא רוצה להזין ידנית - אז אפשר לצלם את הקבלה וה־AI אוטומטית מוציא את המידע הזה ושומר אותו. זה חוסך ומשפר לעובדים את חוויית המשתמש. עד היום בארגונים כאלה היה בן אדם שעובד ידנית על המסמכים האלו. ה־AI בא להקל על אותו עובד ולהפוך אותו למצב של 'מבקר' על המידע". 

עוד הוסיף כי: "נושא נוסף הוא שירות לקוחות. שירות לקוחות טוב בא לידי ביטוי בכמות נותני השירות כדי שזמן הפניה ייקח כמה שפחות. באמצעות ה־AI אני יכול לנתח מיילים מלקוחות ולסווג אותם. אם משהו יותר מדי שלילי, אני יכול אוטומטית להעביר את זה למנהל בכיר יותר. זה לא מייתר את אנשי שירות הלקוחות כי עדיין זה יעבור דרך המוקדן. אבל כך ניתן לאתר את המקרים הקשים ולהעביר את זה הלאה כדי להקטין את זמן התגובה או טעויות אנוש. 

"זאת אומרת שהבינה המלאכותית היא משהו שהולך לשדרג את השירות ואת כל הדרך שבה אנחנו מתנהלים עד היום", הדגישה שירי בתגובה. "אתה בעצם נותן פתרון AI, או שאתה מכשיר אנשים שיודעים לעבוד עם ה־AI כמו שבארגון יש אנשי דאטה ואנשי שיווק, כי כל הזמן יצוצו דברים". 

"הרבה אנשים מגיעים לאזור הזה בפחד"

בסיום, הבהיר סהר: "ה־AI בא לעזור לארגון להוריד פעולות חזרתיות שיכול להיות שיגרמו לשגיאות, או שזמן המילוי שלהן ארוך. בסוף מדובר על ייעול החברה, כך שאת המשאבים יוכלו להפנות למה שבאמת חשוב לחברה, ולהסתכל קדימה. לכל לקוח יש את הדברים הקטנים שלו, נקודות הכאב שאנחנו צריכים להגיד לו איך לפתור. זה לא משהו גנרי, זה צריך להיות מתואם לסיטואציה ולפי זה אנחנו עובדים. הרבה אנשים מגיעים לאזור הזה בפחד. עדיף לא בפחד, אלא בסקרנות. הגישה צריכה להיות - 'אני רוצה לשפר את הארגון הזה, ותעזרו לי לשפר אותו באמצעות AI'. צריך להיות פתוחים לרעיונות וכיוונים. בסוף, לשם העולם חותר. יש לכך משמעויות ותובנות בכל הרבדים. זה כמו הדיגיטל, כולם יאמצו את זה. לוקח זמן לשכנע את האנשים שזה דבר טוב ומבורך, צריך להתקדם קדימה ולא להישאר רק עם הראש מעל המים". 

עריכה: איתי נקסון ומיכל קדוש 

07/05/2024

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


טכנולוגיה חיובית
טכנולוגיה חיובית  |  גרפיקה: אלון כץ/103fm
Paris