בחירות אישיות

"ללא איחודים, ללא בלוקים": גדעון סער הולך על ההנהגה

על החרדים: "ממשלה בראשותי תלך לכיוון אחר" • על בנט: "לא מבין את ההתנהלות הפוליטית שלו" • על פרישת ניסנקורן: "לא הופתעתי" • סער מדבר פוליטיקה


בחירות אישיות - לחצו להאזנה לכל הפרקים

יו"ר תקווה חדשה, המועמד לראשות הממשלה גדעון סער, הגיע הבוקר (א') לאולפן 103fm לפרק הראשון במשדר הבחירות המשותף עם 'וואלה'. בשיחה מרתקת עם בן כספית, התייחס סער למשבר הקורונה, לאתגר החברה החרדית, לפלונטר הפוליטי וגם לכותרות השעה: מעברה של ח"כ הילה שי וזאן אל מפלגתו (דבר שנודע תוך כדי השידור החי), ופרישתו של אבי ניסנקורן מהמירוץ הנוכחי לכנסת.

ביממה שאחרי ריאיון טלוויזיה סוער של יו"ר ימינה נפתלי בנט, שבו תקף את גדעון סער ("מה עשית בשנה הקשה ביותר עבור עם ישראל?"), יו"ר תקווה חדשה לא היסס להשיב אש. "אני לא יכול להתחרות עם בנט בלהקים מפלגות, הוא עשה קמפיין ולא דרך בכנסת, הוא לא היה אפילו בוועדה היחידה שהוא היה חבר בה בנושאים שקשורים לקורונה", אמר סער, שהוסיף: "ההתקפה שלו עלי כל כך שערורייתית - כי היא הסחת דעת מזה שהוא הולך לחבור לנתניהו. הוא תוקף אותי בחריפות בעוד שהוא לא מסוגל להגיד שהוא שולל הצטרפות לנתניהו, וגם עושה עבורו את העבודה המלוכלכת. הוא תוקף את האלטרנטיבה כי אני האלטרנטיבה היחידה". 

אתה לא שורף את השדה? בסוף יום אחרי הבחירות הוא יהיה הטלפון שלך.
"ציטטת מה הוא אמר עליי".

תהיה מבוגר אחראי ותכיל אותו.
"כל הקמפיין הזה מתנהל בעיקר כלפי בנט בצורה מאוד מכילה. אני כן רואה בבנט שותף, אני רואה בו פטריוט ישראלי ולא מבין את ההתנהלות הפוליטית שלו. ב־7-6 שנים הוא החליף 7-6 מפלגות".

 

במהלך השידור, כאמור, הודיעה הח"כית הילה שי וזאן על עזיבתה את כחול לבן ומעבר לרשימת תקווה חדשה. "סער הוא האדם הנכון לראשות הממשלה", אמרה. כשהמידע הגיע לשידור, סער, כמובן, לא נראה מופתע. "היה שיח עם הילה", הודה, "היא פרלמנטרית צעירה ונמרצת. עשתה בזמן קצר הרבה למען הציבור - ותוכל לתרום".

ידיעה נוספת שנכנסה במהלך השידור עסקה בפרישתו של אבי ניסנקורן, עד לא מכבר שר בכיר ומוערך בממשלה המתפרקת. סער אמר ש"לא ממש" הופתע מהמהלך, לאור ריבוי המפלגות בגוש המרכז־שמאל: "הוא נכנס למסגרת, עוד רסיס קטן. אני לא מצליח להבין את ההתפצלות עוד פעם ועוד פעם לכל־כך הרבה רסיסים - לכן אני יכול להבין את ההחלטה שלו". זמן קצר אחרי סיום השידור התפרסמה הערכה כי גם משה (בוגי) יעלון עתיד להודיע על פרישה מהמירוץ אם לא יחבור למפלגה נוספת עד למועד הגשת הרשימות.

הלוויה בירושלים // צילום: יונתן זינדל/פלאש90
הלוויה בירושלים // צילום: יונתן זינדל/פלאש90
 

"צריך לאכוף את החוק"

בשעה שבה נערך הריאיון באולפן, השתתפו אלפים בהלווייתו של ראש ישיבת בריסק בירושלים, הרב סולובייצ'יק, מי שכונה 'זקן ראשי הישיבות'. זהו אירוע נוסף שמוכיח את האתגר שבאכיפת הנחיות הסגר בקרב ציבור נרחב במדינה.

"צריך לאכוף את החוק", הדגיש סער את עמדתו, "אכיפה שוויונית של החוק - זה מה שמבדיל מדינה מתוקנת ממקום אחר לגמרי. אנחנו נצטרך אחרי הבחירות, בממשלה בראשותי, ללכת לכיוון אחר לגמרי".

לגדעון סער מערכת יחסים טובה עם ראשי המפלגות החרדיות. הוא העיד על עצמו בריאיון כאדם שומר שבת, אך "לא דתי", בידיעה שאם יכהן בתפקיד הרם, יעבוד 7 ימים בשבוע. "אני מכבד את כולם, אף פעם לא עשיתי קריירה פוליטית משלילת האחר, אבל כל פעם שהיה צריך לעמוד על אינטרס אמיתי - גם מול המפלגות החרדיות - עמדתי", ציין, והסביר כי הקשר של רה"מ נתניהו עם החרדים הוא תוצאה של מלכוד פוליטי: "מה שקורה לנתניהו זה בגלל שיש לו רק דרך אחת להקים ממשלה - רק עם המפלגות החרדיות. הוא שרף את כל השותפים האפשריים - ואז המשמעות היא שאתה צריך להיכנע בכל דבר. זה דבר לא בריא".

צילום ארכיון: גילי יערי/פלאש90
צילום ארכיון: גילי יערי/פלאש90
 

"הליכוד ירד לשפל"

המעבר של גדעון סער לראשות רשימה עצמאית סימן את סוף דרכו בליכוד של מי שהיה מזוהה איתה באופן טוטלי, מהקרובים ביותר לרה"מ נתניהו, מזכיר ממשלתו ושר בכיר. "בסופו של דבר מה האמת שלך? האם אתה רוצה להיות נאמן לערכים שלך או למסגרת פוליטית שהצטרפת אליה פעם שכבר לא משרתת את הערכים? זה היה לי תהליך מאוד קשה אבל דוגרי? אני אדם מאושר", הודה.

סער ציין כי שני אירועים גרמו לו להרגיש שהליכוד "ירד לשפל", כהגדרתו. הראשון הוא מה שכינה "המופע" של ראש הממשלה בבית המשפט טרם הדיון בתיקיו, והשני - בהפגנה מול משפחת פרקש השכולה. "איך זה יכול להיות שהדגל של הליכוד הוא תפאורה לאירוע כזה מזעזע?", שאל.

סער הדגיש כי הוא לא מחרים את מצביעי הליכוד, אבל קרא להם, כמובן, לעבור אליו. "אני מאוד מכבד אותם אבל אני חושב שנתניהו לא עושה טוב למדינה. נתניהו התרגל להרגיל אותנו שהוא השמש וכולנו הכוכבים. הוא קיבל איקס קולות ומה זה משנה מה קיבלת, אתה חייב לעבוד אצלו - לא יקרה, לא אצלי".

לדבריו, נתניהו הוא ההוכחה לכך שיש להגביל את זמן הכהונה של ראש ממשלה בישראל. כזכור, נתניהו עצמו קרא לכך בטרם נבחר לראשונה לתפקיד ב־1996. "אני אחוקק כחוק ראשון הגבלת כהונה ל־8 שנים. זה דבר כל כך חיוני, אני מאמין שגם נתניהו האמין לעצמו כשאמר את זה", סיכם סער.

סער וכספית באולפן

משדר 'בחירות אישיות' הועבר בשידור ישיר באתר ובאפליקציית 'וואלה', ובמקביל בדיגיטל של 103fm. לכל הפרקים של 'בחירות אישיות' לחצו כאן.

  
תמלול: עופרי גליכמן // עריכה: יניב מורוזובסקי

31/01/2021

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


"דוגרי? אני אדם מאושר". סער באולפן
"דוגרי? אני אדם מאושר". סער באולפן  |  צילום: יניב מורוזובסקי/103fm
Paris