שר התחבורה ובטיחות בדרכים והשר לענייני מודיעין, ישראל כץ התראיין בתכנית של משעל, רפאל ועובדיה על הנהירה של ישראלים למעבר הגבול, טאבה למרות ההתראות ועל הבחירות הבאות: "אני משוכנע שאני גם אבחר"
חגי ישראל מובילים הרבה מהישראלים לחפש נופש זול. על אף ההתראות והסכנות ישראלים בכל זאת בוחרים לנסוע למעבר הגבול, טאבה על מנת להגיע לסיני. מדינת ישראל החליטה לסגור את מעבר הגבול בערב החג האחרון ולא לאפשר לישראלים לעבור. שר התחבורה והשר לענייני מודיעין התראיין אצל רון קופמן וספי עובדיה על הנושא: "ההתרעה הייתה ממוקדת לחלוטין, הייתה התלבטות במשך מספר ימים אם הדברים הובהרו באופן אחד. ראש הממשלה ושר הביטחון היו בסוד העניין. כל גורמי המודיעין והביטחון בסופו של דבר המליצו לעשות את הצעד הזה. זה לא צעד שרצינו בו. הרי אף אחד לא רוצה לפגוע בחופשה ובישראלים שרוצים לצאת לסיני. ברגע שההחלטה התקבלה הייתי חייב לוודא שההחלטה תבוצע כדי למנוע באופן חריג, ראשוני ותקדימי מעבר של ישראלים לסיני. קראתי למי שנמצא שם לחזור למשפחות שלהם ושלא יסכנו את עצמם. יהיה טעות להכניס את ישראל למערבולת נוראית שיכולה לצאת כתוצאה מפיגוע או חטיפה".
כנשאל השר כץ על הסכנה באזור, ענה: "עדיין קיימת שם סכנה. צריך להבין מדובר כאן במידע שקיים, מידע ספציפי. ישראל איכותית ביותר בנוגע למידע מודיעיני באזור הזה. אנחנו פועלים בשת"פ עם גורמים שונים. כאשר הגענו למסקנות והמידע היה ברור הייתה הצעה והתקבלה החלטה. במימד הגלוי היו 2 פיגועים רצחניים, קשים ביותר נגד כנסיות קופטיות נוצריות במצרים. הממשל המצרי הכריזו על מצב חירום לשלושה חודשים במצרים כולל בסיני. מדינה לא ממהרת להכריז על דבר כזה. היא מבינה את המשמעות של פגיעה בתיירות. מהבחינה הזו מצרים עודכנה על חסימת מעבר הגבול. מעבר לזה היו התבטאויות של בכירים ביטחוניים במצרים שתמכו וצדדו בהחלטה. יש כאן מצב חירום. צריך להבין שיש כאן את דאע"ש בסיני, הוא פעיל".
על שתיקת ראש הממשלה בנוגע להתבטאות דובר הבית הלבן, שון ספייסר: "התוודעתי לזה בשעות הלילה המאוחרות להתבטאות ולהבהרה שבעיני הייתה לא פחות חמורה מההתבטאות. חשבתי שכיהודי, כבן לניצולי שואה וכשר בממשלה אני לא יכול שלא להגיב. צריך היה לדרוש שדובר הבית הלבן יתנצל או יתפטר לא יתכן כזה עיוות עד כזו רמה. להגיד שהיטלר לא השתמש בנשק כימי. זה שקר נורא ואז להבהיר שהוא לא השתמש בגז לעם שלו. כאילו יהודים לא היו חלק מהעם שלו או עם בפני עצמם. אני לא מקל ראש במה שאסד עשה. ישראל היא הראשונה שתמכה אבל אני שמח על המהומה הגדולה שפרצה בארה"ב. הוא חזר בו והתנצל. להתנצלות הזו יש משמעות. היא עושה צדק היסטורי עם המיליונים שנרצחו. טוב שהדבר הזה תוקן. זוהי אמירה מוסרית שגוברת על השיקולים הדיפלומטיים".
כנשאל על התמודדותו האפשרית של גדעון סער בבחירות הבאות, השיב השר כץ: "אומר שלושה דברים. דבר ראשון הבחירות לכנסת בנובמבר 2019, זה עוד המון זמן. דבר שני נתניהו מכהן כרה"מ כרגע. הדבר השלישי הוא שאני הבהרתי שיום אחרי פרישת נתניהו אני מתכוון להתמודד לרשות הליכוד. מטעם הליכוד גם אתמודד לרשות הממשלה. אני משוכנע שאני גם אבחר וחבריי יתנו בי את אמונם".
על המלחמה בתאונות הדרכים: "אני 8 שנים שר תחבורה. ב- 8 שנים האלה יש כ- 30 אחוז פחות הרוגים מאשר ב- 8 השנים הקודמות. כמובן שכל אדם הוא עולם ומלואו. אין דבר שאני עוסק בו מבחינה ערכית וחשיבות מאשר המלחמה בתאונות הדרכים. האחריות והסמכויות מחולקות בין משרד התחבורה שמטפל בעיקר בתשתיות, תחבורה ציבורית, בטיחות הרכב והכשרת הנהג. לבין המשרד לביטחון פנים והמשטרה שממונים בלעדית על כל האכיפה, מצלמות, ניידות ושאר הדברים. בזמנו הייתה ועדת שרים לענייני בטיחות בדרכים שעמדתי בראשה. הפעם לא הקימו אותה. רה"מ החליט להקים ועדת מנכ"לים ברשות מנכ"ל משרדו שתתחלל ותרכז פעילות בין המשרדים. הועדה הזו אמורה לשבת. אנחנו מחכים. הדבר העיקרי שהיא צריכה לעשות בטווח הקצר הוא לוודא תקצוב ותגבור של מאות ניידות. זה הדבר הראשוני שמתבקש. הנהגים צריכים גם לנהוג באחריות. יש לנו את כל המומחים. אנחנו משקיעים עשרות מיליארדים בתשתיות".
עריכה: מיכל גור