דרור רפאל וספי עובדיה שוחחו עם ד"ר מאיר גלבוע, ניצב משנה בדימוס, לשעבר סגן יאח"ה: "המטרה היא למנוע תיאום גרסאות"
בעימות שערכה המשטרה ונמשך שעות חזר וטען מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, כי עורך הדין דוד שמרון פעל כמקורבו של ראש הממשלה על מנת לקדם את העסקה. ד"ר מאיר גלבוע, ניצב משנה בדימוס ולשעבר סגן ראש היחידה הארצית לחקירות פושעים התייחס לחקירות וטען: "הרבה פעמים בעימותים חשובים מבינים החשודים כי יש חומר נגדם, גם אם הם אומרים דברים הפוכים, הכל מתועד ואפשר להוכיח שהחשוד משקר, זה מסייע לחקירה. אני לא יודע מה נאמר בחקירות שלהם אך הם אישרו חלק מהדברים שטענו נגדם. מולכו צמצם את המחלוקת כשהוא הסכים עם דבריו של גנור אבל גם הרחיב את שאר הדברים וטען שלא טיפל מעולם בשאר הדברים, אם יתברר שאכן היה מעורב העדות הזו תוכל לשמש כנגדו מאוחר יותר".
דרור רפאל התייחס לדבריו וטען: "אנחנו יודעים שגנור אומר על עצמו שהוא היה עבריין ולא בהכרח מדבר אמת בעוד שלמולכו ושמרון מגיעים נקיים לחלוטין, היד שלהם יותר חזקה משלו". השיב לו ד"ר מאיר גלבוע: "אם תבדוק את אנשי הצווארון הלבן שנחקרו תגלה שכמעט תמיד טענתם הראשונה היא שלא היו דברים מעולם, הם מופיעים בביטחון בתקשורת ובחקירות ולאט לאט הדברים מתגלים למרות ההצהרות". ספי עובדיה הוסיף ושאל: "בכל מה שקשור לפערים בין הגרסאות איך המשטרה יכולה לדעת מהי האמת? ענה לו ד"ר מאיר גלבוע: "זה מרגיש לי כמו חומות חול בארגז ילדים, זה נכון שהמרחק להרשאה פלילית הוא לא קטן אך בית המשפט יכול לגשר על פערים באמצעות היגיון. המשטרה תתחיל לסרוק ככל שניתן לבדוק אם מולכו או מישהו מטעמו דיבר עם שמרון וגנור על פרשת הצוללות. זהו השבוע הראשון שמולכו נמצא בחקירה ואני מעריך שלמשטרה יש חומר לא רע אחרת לא היו עוצרים בשש בבוקר אותו. אני מעריך שמולכו אדם חכם ומעריך בדיוק מדוע הוא נעצר למרות שהוא טוען שלא כחלק מהספין התקשורתי".
על השאלה מדוע היה צריך להפתיע את מולכו בשש בבוקר ולא להזמינו לחקירה מסודרת הסביר: "הם עלולים לדבר ביניהם ברגע שיוזמן לחקירה ערב קודם. ככל שהחקירות נדחות יש למעורבים השונים את האפשרות לתאם ביניהם אבל הרבה פעמים ישנם הפתעות טקטיות שבהחלט עוזרות לקבל גרסאות נקיות ולעיתים ליצור עליהם לחץ מקובל וראוי לצורך חשיפת האמת. המטרה היא למנוע תיאום גרסאות. שבע שנים לא עצרנו אדם אבל הבאנו אותו לחקירה מיידית, בדרך כלל זה עבד טוב".
עריכה: איתמר זיגלמן