פסק דין קבע פיצוי של 50 אלף שקלים לנוסע שלא אישרו לו לעלות לטיסה. הנוסע חנן מספר על האירוע ועו"ד אהרון ריבלין, מומחה לדיני תעופה, מסביר למה זכאים מסורבי טיסה - האזינו
סיון כהן שוחחה עם חנן, נוסע שחברת התעופה החליטה שלא לעלות אותו לטיסה: "קראו לקצין הביטחון שקבע בלי הסברים נוספים שאני לא עולה על המטוס"
חנן היה אמור לעלות על טיסת Norwegian Air, אך הדיילת החליטה שהוא מסוכן לנוסעים ומנעה ממנו לעלות למטוס. חנן תבע את החברה וזכה ב-50 אלף שקל. "כשהגענו לשדה התעופה התפתח ויכוח קטן ביני לבין דיילת הקרקע על מזוודה שנשאתי עמי לטיסה", סיפר חנן, "הרגשתי שפשוט לא רוצים לעזור לי. למרות ששוב שילמתי על המזוודה נאמר לי שאני אלים ואני מפחיד את הדיילת ולכן אני מנוע מלעלות לטיסה. קראו לקצין הביטחון שקבע בלי הסברים נוספים שאני לא עולה על המטוס".
עוד הוא הוסיף: "החלטתי לתבוע את החברה. זה היה תהליך ארוך שלקח כמעט שנתיים וחצי. ניסו להתיש אותי, אך בסוף זכיתי. אני חושב על כל האנשים שלא יכלו לשכור עורכי דין. יחד עם זאת היה לי מזל שהקלטתי את הסיטואציה מראש, כך שהייתה לי הוכחה מוצקת שהקלה עליי מאוד בבית המשפט. היו בשדה התעופה עוד המון מצלמות אבטחה שתיעדו את האירוע אך לא היה לחברת התעופה שום אינטרס לעזור לי".
לשיחה הצטרף עורך הדין אהרון ריבלין שאמר: "לא מדובר במקרה שכיח. הצמדת תגית לנוסע כמסוכן זה מקרה נדיר. אם לחנן לא הייתה הקלטה, היה לו הרבה יותר קשה להוכיח את עמדתו. מצד שני זה לא ייתכן שכולנו נסתובב כל הזמן עם מכשיר הקלטה".
"הרבה פעמים אני ממליצה למאזינים ולצופים שלי להקליט", הגיבה סיון כהן, "בסופו של דבר זה מה שמנצח. כשמדובר במקרים של מילה נגד מילה החברות הגדולות תמיד מנצחות".
"זה נכון", השיב ריבלין, "כבר כמה שנים קיים חוק שירותי התעופה הקובע את גובה הפיצויים שיינתנו בכל מקרה".
עריכה: איתמר זיגלמן