"תקשיבו לסיפור הבא, כי אולי גם אתם עמוק בדבר הזה: עשרות אלפי מכוניות נוסעות בכבישים שלנו 'כפצצה מתקתקת', מבלי שאנחנו מודעים לזה אפילו.
איך זה עובד? קניתם רכב, לקחתם אותו לבדיקה במכון מורשה, אמרו לכם בסיומה של הבדיקה, כי בעברו הייתה תאונה, לא משהו רציני יאמר לכם הבודק, קיבלתם OK, 'סעו בשלום, המפתחות בפנים'.
אז זהו שמדובר בשישה-עשר אלף כלי רכב כאלה, ואם אתם מאזינים לנו עכשיו ברכב, אולי גם אתם נפלתם בפח של איזה חאפר. קוראים לזה 'אובדן להלכה', על פי הגדרות חברות הביטוח, וזה אומר שבתאונה שתארו לכם אותה בבדיקה כ'משהו לא רציני', נגרם לרכב שרכשתם נזק של 40%, והוא נישלח לאיזה מוסך של חאפרים, בישראל או מעבר לקו הירוק, תוקן, וחוזר לכביש לאחר שנימכר שוב.
ועדת הכלכלה דורשת, ולא בפעם הראשונה, לפתוח את היסטורית הרכב לכולם, לא להסתיר מידע מהנהגים, ולקבל מידע על המוסך שבו בוצע התיקון.
חברות הביטוח טוענות שיש מאגר כזה, איגוד המוסכים טוען שהמאגר משמש בפועל להעברת מידע רק בין החברות. לא כל אחד יכול לרכוש רכב מהניילונים. זה יקר. אבל חיי אדם הם עוד יותר יקרים, והכי נורא שהחאפרים ימשיכו לחגוג על החיים שלנו".